اعضای هیئت دولت سیزدهم پیش از ظهر امروز (یکشنبه) با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری و اعضای هیئت دولت سیزدهم پیش از ظهر امروز (یکشنبه) با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

دولت آقای رئیسی، دولت کار و امید و حرکت بود

حضرت آیت الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابتدای دیدار خود با اعضای هیئت دولت سیزدهم خطاب به این اعضا فرمودند: دولت مرحوم آقای رئیسی (رضوان الله علیه) دولت کار بود، دولت امید بود. دولت حرکت در بخش‌های داخلی و خارجی بود. اگرچه این عناوین را شاید خود ایشان و اعضای دولت به کار نمی بردند، اما عملا اینگونه دیده می شد. واقعا ایشان امیدوار و خوش بین به آینده بودند، حق هم با ایشان بود و تصمیم داشت خود را با همکاری شما به اهداف برساند.

یکی از مهمترین خصوصیات آقای رئیسی مردمی بودن بود

رهبر انقلاب همچنین افزودند: به نظر من یکی از مهمترین خصوصیات آقای رئیسی مردمی بودن ایشان بود. این باید برای همه ما، روسای دولت‌ها و اعضای دولت‌ها الگو باشد. ایشان برای مردم احترام قائل بود و در بین مردم حضور پیدا می کرد و حقایق را لمس می کرد، حرف‌های مردم را می شنید و نیاز‌های آنها را محور برنامه ریزی‌های خود قرار می‌داد. محور کار‌ها و شاخص‌هایی که مورد نظر ایشان بود حل مشکلات مردم بود. این درست همان چیزی است که مد نظر اسلام قرار دارد.

حضرت امیر(ع) در عهدنامه مالک اشتر بر توجه به توده مردم و دوری از نورچشمی‌ها و ویژه‌خواران تاکید دارند

رهبر معظم انقلاب با اشاره به بیانات حضرت امیرالمومنین (ع) در عهدنامه مالک اشتر افزودند: حضرت امیر المومنین (ع) در اینجا می‌فرمایند نور چشمی‌ها از همه توقعشان بیشتر و صبرشان کمتر است. از همه کمکشان کمتر است. وقت توقع از همه بیشتر توقع دارند، اما وقت کار از همه کمتر وارد میدان خواهند شد. وقت جنگ برخلاف توده مردم حضورشان کمتر است. شما نمونه‌های این را در دفاع مقدس و دفاع از حرم دیده اید. این خط روشنی است که امیر المومنین ترسیم کردند و آقای رئیسی به دنبال این خط بود و این واقعا با ارزش و الگوست و همه باید یاد بگیریم.

شهید رئیسی به توانایی‌های داخلی عمیقاً اعتقاد و باور داشت

رهبر انقلاب فرمودند: ایشان به توانایی های داخلی واقعا اعتقاد داشت. ما در نشست و برخاست های خود با بسیاری از مسئولان درباره ظرفیت های داخلی صحبت می کنیم. هیچکس هم مخالفتی در این باره ندارد. اما می فهمیم که چه کسی عمیقا به این توانایی ها باور دارد و چه کسی باور ندارد. ایشان باور داشت که همه مشکلات کشور را می توان با تکیه بر ظرفیت های داخلی حل کرد، لذا به دنبال این امر بود.

شهید رئیسی در بیان مواضع انقلابی و دینی کاملاً صریح بود

ایشان فرمودند: یک نقطه برجسته دیگر ایشان صراحت در اعلام مواضع انقلابی و دینی بود. دو پهلو حرف زدن و ملاحظه این را کردن که اگرمواضع انقلابی خود را بیان کنیم برخی ممکن است ناراحت شوند در ایشان وجود نداشت. همان چیزی که به آن پایبند بود را صریحا اعلام می کرد. در اولین مصاحبه از ایشان پرسیدند که آیا با فلان کشور ارتباط برقرار خواهید کرد و ایشان صراحتا اعلام کرد «خیر». در تمام موارد همینگونه بود.

یکی از خصوصیات بارز شهید رئیسی خستگی‌ناپذیری بود

رهبر معظم انقلاب بیان کردند: من مکرر به ایشان توصیه می کردم که قدری استراحت کن. مثال می زدم که در مواردی استراحت نکردند و دچار مشکل شدند. می گفتم که برای آینده کاری خود هم که شده قدری استراحت کنید وگرنه از پای می‌افتید و نمی توانید کار کنید. ایشان در جواب می گفتند که من از کار خسته نمی شوم. واقعا هم خسته نمی شد و باعث تعجب بود. نیمه‌های شب از سفر خارجی می رسید و صبح در نقاط کشور مانند کرج با مردم دیدار عمومی داشت. اینها اقدامات مهمی بود. برای مثال جلسه گذاشتن برای مسائل مختلف.

شهید رئیسی هیچگاه از زخم‌زبان‌ها مایوس نمی‌شد

ایشان فرمودند: نقطه برجسته ایشان مایوس نشدن از زخم زبان‌ها بود. این نقطه ضعف بسیاری از ماهاست که تا کسی زبانش به انتقاد از ما می چرخد یا دلمان می شکند و یا اوقاتمان تلخ می شود که چرا از ما ناسپاسی شد و از کار باز می‌مانیم. مدام دلمان می خواد که از ما تعریف کنند. ایشان اینگونه نبود. البته نمی شود گفت رنج نمی کشید. رنج می کشید و گاه به بنده شکایت هم می کرد. اما مایوس نمی شد. سرد نمی شد از کار کردن.

شهید رئیسی هم در سیاست خارجی اهل تعامل بود و هم اهل رعایت عزتمندی کشور و ملت

رهبر انقلاب همچنین فرمودند: در سیاست خارجی دو خصوصیت را ایشان در کنار هم دنبال می کرد؛ ابتدا تعامل و دیگری عزت مندی. ایشان اهل تعامل بود. با برخی از روسای جمهور کشور‌های اروپایی یک ساعت یا یک ساعت و نیم صحبت می کردند. اما از موضع عزت. نه آنچنان تند و دور کننده که روابط قطع شود. نه امتیازات بیهوده دادن و دست پایین را گرفتن بلکه از موضع عزت و تعامل. ایشان اهل مدارا بود. با کسانی که اختلاف نظر داشتند. چه اختلافات نظری صرف و چه اختلافات نظری که منتهی می شد به اختلافات عملی در عرصه اداره کشور. در اداره کشور این موارد وجود دارد. ایشان برخی موارد را به بنده ذکر می کرد و اوقاتش هم تلخ می شد، اما در عین حال با طرف‌های مورد نظر مدارا می کرد. در یک مورد اختلافی با یک جایی داشتند که من به ایشان گفتم شما اصلا عکس العمل نشان ندهید، خیلی برایشان سخت بود، اما اصلا عکس العمل نشان نداد و مدارا کرد. اگر این صبر را ایشان نداشت ممکن بود یک دعوای بزرگی در کشور ایجاد شود. من این موارد را گفتم برای اینکه اینها ثبت شود به عنوان یک الگو تا معلوم شود فردی که رئیس قوه مجریه یک کشور است می تواند مجموعه این خصوصیات عملی، فکری و قلبی را با هم داشته باشد. ایشان الحمدالله این خصوصیات را داشتند.

تشکر مجدد رهبر انقلاب از مردم و مسئولان دولتی به سبب برگزاری یک انتخابات سراسری خوب

ایشان فرمودند: در پایان یک بار دیگر از مردم به خاطر انتخابات تشکر می کنم. از مسئولان دولتی، وزارت کشور، صدا و سیما، نیرو‌های انتظامی و امنیتی به خاطر برگزاری خوب این انتخابات صمیمانه متشکرم که همه کار کردند. الحمدالله محصول تلاش این شد که یک انتخابات سراسری بی حادثه رخ داد و این بسیار مهم است. در اغلب جا‌های دنیا انتخابات با اختلافات سیاسی و نظری که وجود دارد غالبا با دعوا همراه است. اینجا الحمدالله با امنیت برگزار شد. این هنر شما‌ها بود که توانستید این انتخابات را به بهترین وجه به پایان برسانید.

عکس یادگاری رهبر انقلاب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۱۷ تير ۱۴۰۳
شهید رئیسی مرد عمل ومردمی وخالص وصادق ومتدین بود روحش شاد وقرین رحمت الهی باشد انشاالله دولت جدید هم رهرو وراه او را مد نظر قرار دهد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۱۷ تير ۱۴۰۳
ای داغ بر دل نشسته ،آقای دکتر رئیسی ای شهید عزیز همیشه در قلب منی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۱۷ تير ۱۴۰۳
جاشون خالی واقعا سرنوشت آدمها اصلا مشخص نیست خدا کنه گرانی حل بشه کمر مردم شکسته از این معضل
Iran (Islamic Republic of)
سجاد نصيري
۱۳:۱۱ ۱۷ تير ۱۴۰۳
اي واي.... چقدر جاي آيت اله شهيد رئيسي خالي هستش
آخرین اخبار