نماینده مردم تاکستان در مجلس گفت: هزینه درمان بیماران خاص مثل بیماران تالاسمی و پروانه‌ای هم از محل اخذ درآمد‌های مالیاتی پرداخت می‌شود.

عباس بیگدلی نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره اقدامات انجام شده در دولت شهید رئیسی برای به ثمر رساندن عدالت مالیاتی و همچنین شفافیت در مسیر هزینه‌کرد‌های مالیاتی گفت: یکی از مشکلات عمده در سیستم مالیات‌ستانی ما این بود که عدالت در پرداخت مالیات‌ها به‌طور کامل اجرایی نمی‌شد و بخش عمده‌ای از مشاغل و دانه‌درشت‌های اقتصادی مالیاتی پرداخت نمی‌کردند و در مقابل بخش شفاف اقتصاد شامل کارمند و کارگر مالیاتی بیشتر از آنها پرداخت می‌کردند که این امر منجر به نارضایتی عمومی در جامعه شده بود. 

وی افزود: در دولت سیزدهم تلاش شد هوشمندسازی سیستم مالیاتی به پیش برده شود و مودیان مالیاتی فراری از پرداخت مالیات شناسایی شوند تا بار مالیات از دوش بخش شفاف اقتصاد برداشته شود. 

نماینده مردم تاکستان در مجلس بیان کرد: این اقدامات باعث شد که درآمد‌های مالیاتی به میزان بالایی محقق شود و از قشر‌های پنهان که عمدتا فعالیت زیرزمینی اقتصادی هم دارند مالیات اخذ شود لذا با همین اقدامات بود که مودیان مالیاتی دو برابر شدند.

بیگدلی درباره اهمیت اعلام نحوه هزینه‌کرد درآمد‌های مالیاتی اظهار کرد: یکی از دلایل عمده‌ای که باعث شده خیلی از مردم رغبتی به پرداخت مالیات نداشته باشند به این دلیل است که احساس بازگشت خدمات رفاهی ناشی از پرداخت این مالیات‌ها را حس نمی‌کنند. 

وی در ادامه با بیان اینکه در دولت سیزدهم تلاش شد که هم نحوه هزینه‌کرد‌ها اعلام شود و هم اینکه درآمد‌های مالیاتی صرف رفاه و آسایش مردم شود، تصریح کرد: باید این فرهنگ در بین مردم نهادینه شود و به صورت خیلی شفاف به مردم اعلام شود که از محل عایدی مالیات در تمام حوزه‌ها، زندگی آنها رفاه بیشتری پیدا کرده است و این درآمد‌های مالیاتی صرف اموری برای رشد و توسعه آنها شده است.

نماینده مردم تاکستان در مجلس گفت: دولت سیزدهم تلاش کرد که درآمد‌های مالیاتی را صرف ارتقای بهداشت، آموزش، رفاه، افزایش توسعه‌یافتگی شهر‌ها و روستا‌ها با تکمیل پروژه‌های زیرساختی کند. در گزارش‌های اعلامی دولت بیان شده که از محل دریافت این درآمد‌های مالیاتی درمان کودکان زیر ۷ سال رایگان شده و چند بیمارستان تخصصی مادر و کودک راه‌اندازی شده و حتی هزینه درمان بیماران خاص مثل بیماران تالاسمی و پروانه‌ای هم از محل اخذ درآمد‌های مالیاتی پرداخت می‌شود.

بیگدلی بیان کرد: با توجه به اهمیت تولید در رشد اقتصادی و همچنین با توجه به نام‌گذاری سال توسط رهبر انقلاب با عنوان جهش تولید، باید فشار مالیاتی از روی دوش تولیدکننده برداشته شود و به سمت حوزه‌های دلالی و واسطه گری برود که تاکنون هم مالیات تولیدکننده کاهش نسبتا مناسبی را داشته است و باعث ترغیب مردم به ورود به این حوزه می‌شود.

وی با بیان اینکه وقتی این اقدامات انجام شود قطعا شاهد افزایش رفاه حال مردم خواهیم شد، گفت: گزارش‌های دولت سیزدهم در خصوص هزینه‌کرد درآمد‌های مالیاتی باعث شده که ذهنیت منفی مالیات‌دهندگان و مردم تا حدودی از بین برود. عمده درآمد‌های مالیاتی که در کشور اخذ می‌شود صرف توسعه زیرساخت‌ها، تکمیل پروژه‌های عمرانی، توسعه بهداشت، آموزش و ... می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار