هلند موفق شد در مرحله یک چهارم نهایی ترکیه را با برتری دو بر یک شکست دهد و به دیدار نیمه نهایی برسد.

آخرین دیدار مرحله یک چهارم نهایی یورو ۲۰۲۴، در ورزشگاه المپیک برلین بین تیم‌های هلند و ترکیه برگزار شد که در نهایت هلند موفق شد با پیروزی دو بر یک، آخرین تیم حاضر در نیمه نهایی لقب بگیرد.

ترکیه که شگفتی ساز این جام بوده و نمایشی فراتر از حد انتظار داشته، این مسابقه را هم خوب شروع کرد و توانست گل اول را به هلند بزند. در دقیقه ۳۵ بازی، روی ارسال کرنر ترکیه، مدافعان هلند توپ را به دفع و به خارج محوطه فرستادند. در آنجا و در سمت راست، آردا گولر صاحب توپ شد و با یک سانتر چشم‌نواز به تیر ۲، توپ را به آکایدین رساند و این بازیکن به بهترین شکل ممکن با ضربه سر دروازه هلند را فرو ریخت تا ترکیه در آستانه شگفتی‌سازی دیگر قرار بگیرد و در مقابل چشمان رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، از تیم قدرتمند هلند پیش بیفتد.

اوضاع هلند در نیمه دوم بهتر شد و از همان ابتدای نیمه، یک بازی هجومی را در دستور کار قرار داد. هر چند فرصت‌های آنها تا دقیقه ۷۰ راهی به دروازه ترک‌ها پیدا نکرده بود، اما بالاخره قفل دروازه شکست. در دقیقه ۷۰ ممفیس دیپای پس از یک کرنر کوتاه دوباره خود در سمت راست صاحب توپ شد و آن را با سانتری دقیق به داخل محوطه جریمه ارسال کرد، در آنجا استفان دی‌فرای آماده بود و با ضربه سری بی‌نقص برتری ترکیه را از بین برد.

در حالی‌که ترکیه همچنان در شوک گل خورده بود، هلندی‌ها از شرایط استفاده کردند و توانستند گل دوم را هم بزنند تا در فاصله شش دقیقه یک کامبک رویایی را ثبت کنند. دنزل دامفریز توپ را به مقابل دروازه ارسال کرد، در آنجا ممفیس دیپای و کودی خاکپو منتظر توپ بودند، اما اشتباه مرت مولدور، مدافع ترکیه، باعث شد که توپ با پای او وارد دروازه خودی شود و هلند به برتری ۲-۱ برسد.

ترکیه در لحظات پایانی مسابقه بسیار هجومی بازی کرد و فرصت‌هایی هم برای گلزنی داشت، اما دروازه بان و مدافعان هلند چند فرصت عالی گلزنی را از دست دادند تا در نهایت ترک‌های جسور، با شکست مقابل لاله‌های نارنجی با جام وداع کنند.

این دیدار تنها دیدار یک چهارم نهایی این جام بود که به وقتهای اضافه کشیده نشد.

تیم ملی هلند چهارشنبه شب در دیدار نیمه نهایی به مصاف انگلیس خواهد رفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار