انگلیس با پیروزی مقابل سوئیس در ضربات پنالتی به نیمه نهایی یورو ۲۰۲۴ رسید.

در ادامه دیدار‌های مرحله یک چهارم نهایی یورو ۲۰۲۴، تیم‌های ملی انگلیس و سوئیس در دوسلدورف به مصاف هم رفتند که انگلیس موفق شد پس از تساوی یک بر یک در جریان ۱۲۰ دقیقه، در ضربات پنالتی پیروز شود و به نیمه نهایی برسد.

حملات دو تیم برای رسیدن به گل تا دقیقه ۷۵ بی‌نتیجه بود تا اینکه روی اشتباه مدافعان انگلیس، سوئیسی‌ها به گل رسیدند. آکانجی با یک پاس عرضی، فابیان شار را در موقعیت ارسال توپ قرار داد. شار با یک پاس  اندویه را صاحب توپ کرد، او هم با ارسال یک سانتر کوتاه دقیق، توپ را به روی دروازه فرستاد که جان استونز با بی‌دقتی اجازه داد تا توپ عبور کند و بریل امبولو، مهاجم سوئیسی با یک بغل پای ساده، دروازه انگلیس را باز کرد.

تلاش انگلیسی‌ها برای جبران گل خورده، خیلی زود نتیجه داد. در دقیقه ۸۰ این بازی بوکایو ساکا پس از دریافت پاس عرضی در امتداد محوطه جریمه حرکت کرد و با ضربه پای چپ شانس گلزنی خود را امتحان کرد و شوت دقیقش به گوشه دروازه یان زومر رفت تا انگلیس به هم ریخته روی یک خلاقیت فردی به گل برسد.

در ادامه تلاش دو تیم دیگر نتیجه نداشت و کار به ضربات پنالتی کشیده شد. مانوئل آکانجی مدافع باشگاه منچسترسیتی نخستین پنالتی سوئیس را از دست داد و همان ضربه باعث حذف تیم ملی کشورش شد تا شاگردان ساوت گیت باز هم با یک نمایش ضعیف دیگر با خوش شانسی پیروز شوند و در جام پیشروی کنند.

انگلیس در نیمه نهایی به مصاف برنده دیدار هلند و ترکیه می‌رود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار