مدیرکل کنترل و نظارت ساختمان شهرداری شیراز گفت: به‌منظور رعایت حقوق شهروندان مجاور کارگاه‌های ساختمانی، افزایش ایمنی عابران و همچنین حفظ زیبایی بصری سیمای شهری حصار حفاظتی ساختمان‌های در حال احداث نظام‌مند می‌شود.

مرتضی امینی‌فر با اشاره به دغدغه شهروندان نسبت به موضوع حصار کارگاهی ساختمان‌های در حال ساخت مجاور خود، گفت: حصارکشی مناسب در اطراف کارگاه، از الزامات مقررات ملی ساختمان ایران در زمان ساخت است.

او افزود: مطابق با مقررات ملی ساختمان ایران، نصب حصار باید به‌گونه‌ای باشند که دسترسی غیرمجاز به کارگاه را محدود و از سقوط اشیاء به خارج از محل ساخت‌وساز جلوگیری کنند.

مدیرکل کنترل و نظارت ساختمان شهرداری شیراز با توصیه به استفاده از ورق‌های فلزی به سازندگان ساختمان اظهار کرد: حصار باید مقاوم و بادوام باشد تا بتواند در برابر شرایط مختلف جوی و ضربه مقاومت کند. نصب علائم هشداردهنده بر روی حصار‌ها شامل اطلاعاتی نظیر منطقه خطر، ورودممنوع، معرفی ناظر و مسئولان پروژه الزامی است.

امینی‌فر در پایان ضمن توجه به اهمیت موضوع، از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده عدم رعایت موارد فوق، از طریق ارتباط با سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۷ شهرداری شیراز مراتب را گزارش تا نسبت به پیگیری توسط ناظر مربوطه ساختمان و کارشناسان کنترل و نظارت این حوزه اقدام لازم انجام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار