گذرگاه فرار در گردنه ده علی رضا (محور زرند_ راور) از بروز حادثه ها جلوگیری می کند.

یک دستگاه تریلی حامل سیمان از استان خراسان رضوی به مقصد بندرعباس در حرکت بود و در شیب‌های گردنه ده علی رضا، دچار نقص فنی در سیستم ترمز شده که با هوشیاری راننده تریلر به سمت راه فرار هدایت و خوشبختانه بدون هیچ گونه آسیبی به سرنشینان و تریلر در ماسه بادی‌های راه گریز متوقف شد. 

سید رضا امیری، رئیس اداره راه و ترابری شهرستان زرند گفت: این تریلر به رانندگی کریمی اهل شهرکرد استان چهار محال بختیاری با همسر و ۲  فرزندش در حال عبور از گردنه ده علی رضا به علت نقص فنی در سیستم ترمز کنترل تریلر از دست راننده خارج شد. 

وی افزود: خوشبختانه به دلیل وجود گذرگاه فرار احداثی اداره راه و ترابری شهرستان زرند که با حمایت‌های ارزشمند دادستان و مساعدت اداره منابع طبیعی نسبت به احیا و شارژ آن انجام شده بود ، نهایتا حرکت خودرو به داخل گذرگاه هدایت و خوشبختانه از بروز حادثه‌ای تلخ و جدی جلوگیری شد.

 کریمی، راننده تریلر گفت: لحظه‌ای که در شیب پا روی ترمز گذاشتم، متوجه شدم که ترمز از کار افتاده است و  مرگ را جلو دیدگانم مشاهده کردم و در یک لحظه با مشاهده راه فرار، فورا تریلر بار سیمان به همراه همسر و فرزندانم را به راه گریز هدایت کردم.

وی افزود: خوشبختانه با وجود ماسه بادی قابل توجهی در این محور، هیچ گونه آسیبی به تریلر و خانواده ام نرسید، فقط ترس و وحشت همسر و فرزندانم زیاد بود.

این راننده بیان داشت: با همکاری اداره راه و ترابری و تلاش بی وفقه راهداران، تریلر در ماسه بادی‌های گرفتار شده، رها سازی شد و در سلامت کامل مسیر خود را ادامه دادیم 

 اداره راه و ترابری شهرستان زرند تاکنون در جهت رفع نقاط پرحادثه و برای کاهش تلفات جاده‌ای و تردد ایمن و روان اقدامات قابل توجهی انجام داده است.

این راه فرار (شیب راه) تاکنون باعث جلوگیری از ۵ مورد حادثه نقص فنی خودرو‌های عبوری و نجات چند نفر از مرگ حتمی شده است. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار