کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: ریگان، طی ۲۴ ساعت گذشته با دمای ۵۰ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین منطقه استان کرمان بود.

مریم سلاجقه با اعلام اینکه هم اکنون آسمان استان کرمان، صاف تا کمی ابری است، گفت: تا اواسط هفته، ضمن افزایش ابر در ارتفاعات مرکزی، مناطق جنوبی و غربی استان کرمان، بارش رگبار پراکنده باران به صورت ضعیف  در این مناطق دور از انتظار نیست.

 وی با بیان اینکه طی این مدت، وزش باد و گردوخاک را در سطح استان کرمان خواهیم داشت، افزود: در مناطق شمال، شمال غربی، مرکز و جنوب شرقی استان کرمان، وزش باد نسبتا شدید به همراه گردوخاک پیش بینی می شود. 

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان با توجه به وزش باد و تداوم هوای گرم گفت: برای شهر‌های شمالی، شمال غربی و جنوب شرقی، کاهش کیفیت هوا، انتقال ریزگرد، خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی  دور از انتطار نیست.

وی بیان داشت: از لحاظ دمایی از امروز حدود ۲ تا ۳ درجه از شدت گرما در اوایل صبح کاسته می‌شود؛ ولی تداوم هوای گرم را همچنان درسطح استان داریم؛ بنابراین با توجه به هوای گرم، خطر گرمازدگی وجود دارد؛ بنابراین افراد از تردد در فضای باز و انجام فعالیت‌های سنگین در ساعات طولانی خودداری کنند و مسافران قبل از تردد در جاده‌ها حتما از وضعیت جاده‌ها مطلع شوند.

سلاجقه به کشاورزان و باغداران توصیه کرد: با توجه به هوای گرم، مصرف محلول پاشی و سم پاشی را در ساعات آرام و خنک روز انجام دهند.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: ریگان، طی ۲۴ ساعت گذشته با دمای ۵۰ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین منطقه و لا له زار با دمای ۱۳ درجه سانتیگراد خنک‌ترین منطقه استان کرمان بوده است. 

سلاجقه حداقل دمای امروز شهر کرمان را ۲۹ درجه سانتیگراد اعلام کرد و بیان داشت: امروز دمای کرمان در گرم‌ترین ساعات خود به ۴۰ درجه سانتیگراد می‌رسد.

وی گفت: همچنین صبح امروز شهداد، ریگان، فهرج، بم، ارزوئیه گرم‌ترین صبح را در کشور داشتند.

سلاجقه افزود:همچنین صبح امروز یزد اهواز، بندرعباس و قم از جمله مراکزی هستند که از کرمان گرم‌تر بودند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار