میزان مشارکت مردم مازندران در انتخابات مرحله دوم ریاست جمهوری بیش از ۵۲ درصد بود.

قاسم عزیززاده گرجی رئیس ستاد انتخابات مازندران گفت: با پایان شمارش آرای مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان مازندران، میزان مشارکت ۵۲/۱۹ درصدی توسط مردم مازندران در روز ۱۵ تیرماه ۱۴۰۳ ثبت شد و آقایان پزشکیان و جلیلی به ترتیب بیشترین رای مازندرانی‌ها را در این مرحله کسب کردند. ‎

او با اشاره به اینکه ۲ میلیون و ۴۸۸ هزار و ۸۷۸ نفر واجد شرایط رای دادن در مازندران بودند، افزود: فرآیند شمارش آرای مردم مازندران در ۳ هزار و ۲۲۸ صندوق رای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری صبح امروز شنبه ۱۶ تیر پایان یافت و به تایید وزارت کشور رسید که بر اساس آمار‌ها یک میلیون و ۲۹۷ هزار و ۶۳۴ نفر معادل ۵۲/۱۹ درصد در مازندران آرای خود را به صندوق‌ها انداختند.

عزیززاده گرجی گفت: از مجموع آرای ماخوذه انتخابات ۱۵ تیر در مازندران، آقای مسعود پزشکیان ۶۶۷ هزار و ۳۲۴ رای، معادل ۵۱/۴۳ درصد کل آرای مازندرانی‌ها را کسب کرد.

آقای سعید جلیلی هم با ۶۰۱ هزار و ۱۸۵ رای معادل ۴۶/۳۳ درصد آرای مردم مازندران را به دست آورد.

عزیززاده گرجی ضمن قدردانی از همه افرادی که در مازندران پای صندوق‌های رای رفتند و همه عوامل اجرایی، نظارتی و انتظامی که در برگزاری این انتخابات همراهی کردند، افزود: از رسانه‌ها که در برگزاری انتخابات نهایت همکاری را داشتند قدردانی داریم.

در مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در سراسر کشور ۳۰ میلیون و ۵۳۰ هزار و ۱۵۷ نفر معادل ۴۹/۸ درصد واجدان شرایط، رای دادند که از این میزان آقای مسعود پزشکیان با ۱۶ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۴۰۳ رای به عنوان رییس جمهور منتخب مردم انتخاب شد و آقای سعید جلیلی هم ۱۳ میلیون و ۵۳۸ هزار و ۱۷۹ رای کسب کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.