داریوش تقلیو گفت: طی سه ماهه اول امسال ۴۷ هزار و ۹۴۰ تماس با اورژانس استان برقرار شده که متاسفانه از این تعداد، سه هزار و ۳۳۳ مورد آن مزاحمت های تلفنی بوده است.
وی با بیان اینکه آمار مزاحمت های تلفنی اورژانس ۱۱۵ استان بسیار زیاد است، اضافه کرد: برای کاهش این معضل باید فرهنگ سازی لازم انجام شود.
این مسئول ادامه داد: اورژانس یک سیستم امداد رسان محسوب می شود و اشغال خطوط تلفن آن، امکان خدمت رسانی مطلوب به بیمارانی را که در شرایط خاص قرار دارند با مشکل جدی و تبعات جبران ناپذیر مواجه می کند.
وی گفت: مزاحمتهای تلفنی موجب افزایش آمار ماموریت های غیرواقعی می شود و امداد رسانی اورژانسی به گروه های هدف را با مشکل مواجه می کند و وقایع ناخوشایندی را رقم می زند.
رئیس اورژانس پیشبیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: همه ساله مزاحمت های تلفنی آمار قابل توجهی از تماس های اورژانس ۱۱۵ استان را به خود اختصاص می دهد و هزینه های زیادی را به اورژانس تحمیل میکند.
وی خاطر نشان کرد: برخورد با مزاحمان تلفنی، بسیار مهم و ضروری است تا امکان تکرار موارد مشابه به حداقل برسد.