در ادامه انسداد گذرگاه‌های حیاتی غزه، نوزادان فلسطینی بدون آب و مواد لازم برای زندگی، اندکی پس از به دنیا آمدن جان خود را از دست می‌دهند.

در بخش سوءتغذیه بیمارستان «کمال عدوان» در شمال غزه، نوزادان یک روزه و بعضا نارس برای زنده ماندن  تلاش می‌کنند. مادران آنها دچار سوءتغذیه هستند و نمی‌توانند به نوزادان خود شیر بدهند. به همین دلیل نوزادان تازه به دنیا آمده که نمی‌توانند مواد حیاتی را دریافت کنند، جان خود را از دست می‌دهند.

به گزارش اسکای نیوز، دکتر حسام ابوصفا، مدیر بیمارستان توضیح می‌دهد: «در عرض دو هفته، ما بیش از ۲۵۰ بیمار مبتلا به سوءتغذیه را شناسایی کردیم. همه اینها فقط در یک بیمارستان شناسایی شده و در روز‌های آینده نیز افزایش خواهند یافت». او در ادامه از مقامات بین‌المللی خواست تا اجازه ورود غذا و آب آشامیدنی به غزه را بدهند. 

همزمان جسد نوزاد نارس دیگری در بیمارستان دیده می‌شود که نتوانست از دستگاه انکوباتور زنده بیرون بیاید. او دو ماه زودتر به دنیا آمده بود، زیرا بدن مادرش دیگر توانایی حمل او را در این شرایط بحرانی نداشت. بدن نوزادی که حتی نامی برای او نگذاشته بودند، اکنون در کفن سبزی پیچیده شده و در انتظار دفن است. نوزاد دیگر برای هر نفس تقلا می‌کند و استخوان‌های قفسه سینه‌اش با قدرت کمی که برای ادامه زندگی دارد، بالا و پایین می‌رود. 

گذرگاه مرزی رفح در جنوب غزه همچنان بسته است، زیرا نیرو‌های اشغالگر اسرائیلی به عملیات در مناطق اطراف آن ادامه می‌دهند. 

اکثر مردم به «مناطق بشردوستانه» نقل مکان کرده‌اند، اما همین مکان‌ها نیز از تیررس حملات صهیونیست‌ها در امان نیست. در سراسر غزه، کودکان با ظرف‌های غذا یا سطل‌های پلاستیکی در صف ایستاده و صبورانه منتظر اندک غذای روزانه خود هستند. وعده‌های غذایی آنان اغلب برنج ساده یا مقداری سوپ است و چند قاشق غذاخوری باید تمام خانواده را سیر کند. گزارش سازمان‌های بین‌المللی نشان می‌دهد ۹۶ درصد از جمعیت نوار غزه در حال حاضر با «سطوح گرسنگی شدید» مواجه بوده و نزدیک به نیم میلیون نفر در شرایط فاجعه‌باری هستند.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار