رئیس‌جمهور روسیه در نشست سران سازمان شانگهای تاکید کرد این سازمان به دنبال یک نظام چند قطبی عادلانه است.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه تایید کرد که نشست سران سازمان همکاری شانگهای که در قزاقستان برگزار می‌شود، بر ایجاد نظم جهانی عادلانه و چند قطبی تأکید خواهد کرد.

براساس گزارش النشره، پوتین در افتتاحیه جلسه عمومی اعلام کرد که شرکت کنندگان از جمله مقامات چینی، ایرانی و هندی در بیانیه پایانی بر تعهد خود به ایجاد یک نظام جهانی چند قطبی و عادلانه بر اساس نقش محوری سازمان ملل درباره حقوق بین‌الملل و آرمان‌های دولت‌های مستقل برای مشارکت مبتنی بر منافع متقابل تاکید خواهند کرد.

ئیس‌جمهور روسیه گفت: اجرای آنها بدون شک به تقویت نقش و نفوذ سازمان همکاری شانگهای کمک خواهد کرد. رویکردهای کشورهای سازمان همکاری شانگهای در مورد جنبه‌های کلیدی دستور کار جهانی و منطقه‌ای در اعلامیه آستانه که برای تصویب در اجلاس ارائه شده، منعکس شده است.

وی افزود: روسیه برای همکاری مبتنی بر مشارکت در چارچوب سازمان همکاری شانگهای اهمیت زیادی قائل است و ما خوشحالیم که توجه داشته باشیم که این همکاری به طور مداوم بر اساس اصول برابری و با در نظر گرفتن منافع یکدیگر، احترام به تنوع فرهنگی و تمدنی و جست و جوی راه حل‌های جمعی برای مشکلات امنیتی مبرم، در حال توسعه است.

ولادیمیر پوتین همچنین تاکید کرد، امنیت کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای همچنان در اولویت کار این سازمان است و ساختار منطقه‌ای ضد تروریستی سازمان همکاری شانگهای برای انجام این وظیفه متحول خواهد شد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار