مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی گفت: پرونده ثبت ملی ۲ یادمان شهدا در شهر‌های نقده و سردشت تهیه شده است.

مرتضی صفری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی در دیدار با مسئول اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه شهدای استان، گفت: در حال حاضر ۲ پرونده مربوط به روستای "رشه هِرمه" که مورد اصابت بمباران شیمیایی سردشت قرار گرفته و یادمان محل شهادت شهید بروجری در محمدیار نقده تهیه شده و در مسیر ثبت ملی‌شدن قرار دارد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری آذربایجان‌غربی به‌ویژه در حوزه دفاع مقدس و گردشگری مذهبی علی‌الخصوص در مرز تمرچین پیرانشهر که یکی از مبادی تردد زائران اربعین حسینی است، افزود: در این راستا می‌توان همکاری‌های خوبی انجام داد و با تقویت زیرساخت‌ها بیش از پیش از این ظرفیت‌ها استفاده کرد.

صفری اضافه کرد: ایجاد یادمان‌های شهدا در استان نیز می‌تواند از جمله اقدامات برای شناساندن شهدا و نیز توسعه گردشگری دفاع مقدس در استان باشد همچنان که یادمان شهید خالد حیدری امروزه به یکی از ظرفیت‌های فرهنگی دفاع مقدس در مهاباد تبدیل شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی در ادامه گفت: برگزاری جشنواره‌های مشترک فرهنگی و رسانه‌ای از جمله جشنواره ابوذر نیز می‌تواند از جمله اقدامات تبلیغی برای شناساندن هر چه بیشتر ظرفیت‌های گردشگری دفاع مقدس باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.