مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری قم گفت: تصاویر خارج از عرف که در بعضی مقابر آرامستان بهشت معصومه وجود داشت، جمع‌آوری شد.

 سید سیف‌الدین موسوی نیارکی،مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری قم در جلسه شورای سازمان آرامستان‌های شهرداری قم با اشاره به بودجه سازمان در سال گذشته اظهار کرد: بودجه پیشنهادی سازمان آرامستان‌های شهرداری قم ۷۵ میلیارد تومان بوده که در اصلاحیه بدون تغییر مصوب شده است.

وی افزود: وصولی قطعی در سازمان آرامستان‌های شهرداری قم با ۱۰۴ درصد،۷۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بوده است.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری قم با بیان اینکه نصب تصاویر متوفیان بدون حجاب یا پوشش خارج از عرف از مصادیقی است که در موارد متعدد منجر به تذکر و جمع‌آوری آن شده است، خاطرنشان کرد: در برخی مواقع بازماندگان نسبت به نصب و اکران اعلامیه‌های ترحیم و یادبود یا چاپ تصاویر روی سنگ قبور اقدام می‌کنند که در بررسی‌های میدانی بازرسان و نگهبانان این سازمان تذکر و جمع‌آوری آن در دستور کار قرار می‌گیرد.

موسوی نیارکی با تاکید بر اینکه آراستگی مقابر مطابق رویکرد معماری و اسلامی است، اضافه کرد: با توجه به ضوابط ساخت قبور میزان ابعاد و ارتفاع سنگ قبر مطابق رویکرد معماری و اسلامی ساخته می‌شود.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری قم با اشاره به پروژه‌های فنی و عمرانی سازمان آرامستان بهشت معصومه عنوان کرد: خرید حق انشعاب و اصلاح شبکه آب‌رسانی در دو فاز و آسفالت نوار حفاری به طول ۷۱۰۰ متر با اعتبار ۱۲ میلیارد تومان، اصلاح هندسی میدان امام علی با اعتبار ۱۸ میلیارد تومان، جدول‌گذاری و اصلاح جداول به طول ۷۵۰ متر با اعتبار ۱۲ میلیارد از جمله پروژه‌های اجرا شده در سال گذشته است.

موسوی نیارکی از تکمیل ۱۴ مجموعه مقابر خانوادگی ممتاز با اعتبار ۹۸ میلیارد تومان خبر داد و تاکید کرد: ۳۵۰۰ قبر در قطعه ممتاز با اعتبار ۸۷ میلیارد و ۵۰۰۰ قبر در قطعه بحران با اعتبار ۷۴ میلیارد احداث شده است.

وی اضافه کرد: سال گذشته تعداد متوفیان ۲۷ درصد به نسبت سال ۱۴۰۱ کاهش داشته است.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری قم تعداد کل فوت‌شدگان در سال گذشته را ۷۱۶۵ نفر اعلام کرد و افزود: در قطعه گلزار شهدای مدافع حرم ۴۳۲ شهید از چهار کشور دفن شده‌اند.

موسوی نیارکی گفت: سال گذشته ۲۴۰ برنامه و اقدام فرهنگی به همت سازمان آرامستان‌های شهرداری قم برگزار شد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار