جلب مشارکت مردم مهم‌ترین ویژگی طرح جامع شهر قم است

رئیس اداره طرح‌های کالبدی اداره کل راه و شهرسازی استان قم گفت: در بازنگری طرح جامع شهر قم بیشترین توجه به افزایش مشارکت و بازیگری مردم شده است؛ بدون جلب مشارکت آنان این طرح‌ها به اهداف خود نمی‌رسند.

جلال حقیقی ، با بیان اینکه طرح جامع شهر قم در حال تدوین و طراحی است، گفت: در این طرح تلاش بر این است تا مشارکت مردم در ابعاد مختلف افزایش معناداری پیدا کند و طرح‌های شهری به نحوی طراحی شود که همشهریان بتوانند در ابعاد مختلف شهری، زیست محیطی، حمل ونقلی، اقتصادی و کالبدی نقش آفرین باشند.

رئیس اداره طرح‌های کالبدی اداره کل راه و شهرسازی استان قم با بیان اینکه طرح جامع شهر ابعاد مختلف اجتماعی، اقتصادی، کالبدی، زیست‌محیطی و ... دارد، گفت: طرح فوق یک نقشه راه ۱۰ تا ۱۵ساله برای ۲۶ دستگاه مرتبط با مدیریت شهری است.

حقیقی بیان کرد: این طرح، برنامه جامع اقدام مشترک مرتبط با مأموریت‌ها و وظایف ۲۶ دستگاه درگیر با موضوعات مدیریت شهری است، در طرح جامع شهر تمرکز بر جلب مشارکت مردم به‌عنوان بازیگران اصلی است.

او ادامه داد: در طرح فوق تلاش شده تا نیاز‌های واقعی شهر با همراهی و همکاری نهاد‌های دولتی و مردمی برطرف شود.

رئیس اداره طرح‌های کالبدی اداره کل راه و شهرسازی استان قم عدم جلب مشارکت مردم را علت اصلی شکست طرح‌های جامع طی دهه‌های گذشته یاد کرد و گفت: در طرح جامع شهر تکلیف کاربری‌های مختلف شهری مانند شبکه حمل‌ونقل مانند مترو، مونوریل و غیره، شبکه معابر، کاربری‌های عمومی، توسعه شهر، خط محدوده و حریم شهر مشخص خواهد شد.

رئیس اداره طرح‌های کالبدی اداره کل راه و شهرسازی استان قم عنوان کرد: در قالب طرح جامع شهر قم است که مشخص می‌شود، امکان بارگذاری‌های جدید جمعیتی در کدام مناطق و نقاط امکان‌پذیر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار