شهردار قم گفت: شهرداری قم به بهای تکمیل مونوریل به هیچ وجه اجازه حذف خط دوم قطار شهری را نخواهد داد.

سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار قم شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت مونوریل، عنوان کرد: طبق آخرین تصمیمات دولت این طرح نیمه کاره قرار است به طول ۶.۸ کیلومتر راه‌اندازی شود.

شهردار قم با تاکید بر مخالفت خود با نحوه تصمیم گیری دولت سیزدهم در خصوص مونوریل، ادامه داد: علاوه بر مشکلات حقوقی این طرح، لازمه ادامه طرح مونوریل در طرح دولت سابق توقف خط دوم متروی قم است که قابل پذیرش نیست.

شهردار قم با تاکید بر اهمیت کارکردی خط دوم متروی قم از مسجد مقدس جمکران تا شهرک پردیسان، گفت: بنده بصورت ماهیتی با مونوریل مخالف نیستم ولی معتقد هستم هر طرح عمرانی باید بر اساس مطالعه و کار‌های کارشناسی دنبال شود.

وی بیان کرد: رسیدن سرانه سبز شهر قم به ۲۱ مترمربع طی چند سال گذشته از موفقیت‌های بارز شهرداری قم بوده است.

شهردار قم ادامه داد: در افق ۱۴ ساله شهرداری قم باید ۳۵ تقاطع غیرهمسطح در قم احداث شود که تاکنون ۲۵ تقاطع افتتاح و ۱۰ تقاطع دیگر نیز بتدریج تکمیل و در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

وی عنوان کرد: شهرداری قم هم اینک حدود ۲ هزار میلیارد تومان به بانک‌های استان بدهکار و به همین میزان نیز طلب دارد و در مجموع تراز مالی آن مثبت است.

شهردار قم اضافه کرد: شهرداری قم هم اینک افزون بر ۶ هزار میلیارد تومان ذخیره ملکی و ۶ هزار میلیارد تومان نیز طلب از دولت دارد و از نظر مالی شرایطش مساعد است.

اختلاف شورای شهر و شهرداری بخاطر عوامل بیرونی است

سقائیان نژاد خاطرنشان کرد: از سال گذشته بخاطر فشار و سایر مباحث سیاسی خارج از شورای شهر و شهرداری، مشکلاتی بین شهرداری و شورای شهر بوجود آمده که البته انسجام بین دو نهاد حفظ شده و اجازه ندادیم این اختلافات مشکل حادی را بوجود بیاورد.

وی با اشاره به بودجه ۱۵ هزار میلیارد تومانی سال جاری شهرداری قم، تصریح کرد: بهره‌برداری از تونل فاز پنج عمار یاسر، افتتاح شهربازی ۷۲ تن، تبدیل قبرستان نو به فضای باز شهری، ساماندهی محله دروازه ری و چهل اختران و ... از مهمترین اقدامات سال گذشته بود که برخی از این طرح‌ها طی ماه‌های آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

سقائیان نژاد یادآور شد: ماموریت کنونی شهرداری قم راه‌اندازی مونوریل به طول ۴.۷ کیلومتر است و به دنبال آن هستیم که در میدان مطهری یک ایستگاه تبادلی بین مونوریل با خط یک و دو قطار شهری، احداث شود.

وی با بیان اینکه وضعیت نهایی مونوریل توسط شورای عالی فنی کشور باید مشخص شود، عنوان کرد: مونوریل قم با تغییر دولت، هنوز وضعیت مشخصی ندارد و باید منتظر تصمیم دولت چهاردهم در خصوص آن باشیم.

بازنشسته نیستم

شهردار قم با اشاره به موضوع بازنشستگی، افزود: بنده جز هیات علمی دانشگاه صنعتی اصفهان هستم و هنوز حکم بازنشستگی من صادر نشده است، تاکنون سه بار حکم بازنشستگی من توسط هیات علمی این دانشگاه تمدید شده و امسال آخرین سال خدمت بر اساس قانون کنونی خواهد بود.

سقائیان نژاد ادامه داد: بنده تا زمانی که قانون اجازه بدهد تکلیف دارم تا خدمت رسانی کنم و صحبت برخی افراد در این خصوص در مورد غیرقانونی بودن حضور بنده در شهرداری قم، صحت ندارد.

وی با بیان اینکه ناوگان حمل‌ونقل عمومی قم در وضعیت مطلوبی قرار دارد، عنوان کرد: نظارت آنلاین، نظافت، پرداخت الکترونیکی و سایر شیوه‌های روز در مدیریت ناوگان عمومی قم در بین کلانشهر‌ها قابل دفاع است.

سقائیان نژاد با بیان اینکه از هفت هزار تاکسی موجود در قم ۵۰ درصد از آنها فرسوده است، اظهار کرد: شهرداری قم برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی ۲۰ میلیارد تومان در بودجه سال جاری پیش‌بینی کرده است.

منبع:ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار