معاون سیاسی و اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: مسیر توسعه استان بر مبنای تجربیات گذشته و علم روز ریل گذاری شده و با تغییر دولت‌ها خللی در پیشرفت این استان ایجاد نخواهد شد.

رضا شریفی در دومین آیین تکریم از پیشکسوتان ورزش و بازنشستگان اظهار کرد: سیستان و بلوچستان با وجود همه عقب ماندگی‌ها و کمبود‌هایی که در گذشته داشته اکنون سهم خود را در سطح ملی و بین‌المللی پیدا کرده است اکنون این استان را با مفاخر آن در سطح ملی و بین المللی می‌شناسند.

وی با اشاره به اینکه اتفاقات دهه هشتاد در شان مردم سیستان و بلوچستان نبوده و سبب شده بود تا تمرکز و انسجام اجتماعی به هم بریزد تصریح کرد: امروز مردم استان راه خودشان را پیدا کردند و کار تیمی در این استان ضریب پیدا کرده که اکنون شاهد آن هستیم که سیستانی و بلوچ بیش از هر دوره‌ای قدر یکدیگر را می‌دانند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: فارس و بلوچ؛ سیستان و بلوچستان را باید با هم بسازند و این کلیدواژه پرتکرار نخبگانی استان است.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های بالقوه‌ای که در سیستان و بلوچستان وجود دارد باید بالفعل شود بیان کرد: گل سرسبد ظرفیت‌های موجود در این استان نیروی انسانی آن است.

شریفی اظهار کرد: ظرفیت‌های موجود در سیستان و بلوچستان از جمله کشاورزی، معدن، پتروشیمی، سواحل مَکُران، فولاد، مس و آهن قابل اتکاست، اما ظرفیت‌های انسانی است که این ظرفیت‌ها را جان می‌بخشد.

وی تاکید کرد: نقشه راه سیستان و بلوچستان را آن طور که باید تبیین کنیم، سند توسعه استان را باید متناسب با جغرافیای فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و عمرانی استان تبیین و عملیاتی کرد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: فرهنگ‌های فراموش شده استان مانند فرهنگ میارجلی را باید احیا کرد چرا که این فرهنگ‌ها نشان دهنده مشارکت مردم و هواداری مردم نسبت به یکدیگر است.

وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان بسیار غنی است و اجازه نخواهیم داد کسی این استان را محروم و ناامن خطاب کند.

شریفی گفت: سیستان و بلوچستان وارد فاز جدیدی از توسعه شده و هر دولتی روی کار بیاید باید مسیر دولت قبل را ادامه دهد چرا که این مسیر ریل گذاری کارشناسی و نخبگانی شده است.

وی بیان کرد: ریل گذاری سیستان و بلوچستان بر مبنای تجربیات گذشته و علم روز انجام شده است، پیشرفت دانش بنیان با اتکا بر نیروی نخبگانی استان بوده و با آمدن دولت‌ها، خللی در پیشرفت استان ایجاد نخواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار