۳۰ هزار کلاس درس جدید در دولت سیزدهم در کشور احداث شد

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: سیاست جدید فعالیت دانشگاه فرهنگیان ابلاغ شد و کنکور اختصاصی برای افزایش ظرفیت دانشگاه فرهنگیان پیش‌بینی شد.

صادق ستاری‌فرد روز سه‌شنبه در همایش فرهنگیان در محل سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی استان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به خصوص رییس‌جمهور شهید و همراهانش با اشاره به موفقیت‌ها و برنامه‌ها دولت سیزدهم در حوزه‌های مختلف به خصوص در حوزه تعلیم و تربیت با اشاره به موفقیت دولت سیزدهم برای اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان گفت: در دولت سیزدهم ۱۰۵ هزار میلیارد تومان برای رتبه‌بندی معلمان اعتبار تخصیص داده شده است.

به گفته وی، موضوع رتبه‌بندی معلمان که در سال ۱۳۷۳ قانون و تاکنون اجرایی نشده بود، یک راهکار برای افزایش رضایت‌مندی شغلی معلمان، اصلاح نظام پرداخت مبتنی بر شایستگی معلمان و افزایش کیفیت بخشی آموزشی و پرورشی معلمان و ایجاد ساز و کار و استقرار رتبه بود که تا پایان دولت گذشته اجرایی نشد.

ستاری‌فرد ادامه داد: اجرای این قانون در سند تحول بنیادین در سال ۹۰ پیش‌بینی و در قانون برنامه ششم نیز تکلیف شد و از سال ۹۵ اجرایی شود، اما اجرایی نشد و در انتهای دولت لایحه‌ای جدید با عنوان درجه‌بندی معلمان تقدیم مجلس شد که برای این موضوع طی سه سال در سال‌های ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۳ برای ۲۴ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود.

وی‌ گفت: براساس نظرات و بررسی‌های کارشناسی این میزان قابل درک نبود و تصویب و بررسی این طرح یکسال طول کشید و در اسفند ۱۴۰۰ تصویب این قانون زمان برد، اما رییس جمهور شهید به دنبال ساخت ایران قوی بود و معتقد بود که ایران قوی از مسیر مدرسه قوی می‌گذرد و مدرسه قوی به معلم قوی نیاز دارد و تقویت جایگاه و مقام معلم باید در تمام ساحت‌ها انجام شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: رییس‌جمهور شهید در زمان تبلیغات انتخاباتی به اجرایی شدن این قانون رتبه بندی معلمان تاکید داشتند.

وی یادآور شد: آموزش و پرورش در دولت سیزدهم در برهه‌ای از زمان فعالیت خود را آغاز کرد که بحران همه‌گیری کرونا بود و نظام تعلیم و تربیت با چالش‌های جدی مواجه شده بود و سند تحول بنیادین نیز با وجود تاکیدات رهبر معظم انقلاب هنوز اجرایی نشده بود و دولت گذشته اسناد بین‌المللی را دنبال می‌کردند که در سال ۱۴۰۰ و بعد از تذکرات مقام معظم رهبری و دلسوزان و دغدغه‌مندان گزارش عملکرد سند ۲۰۳۰ ارائه می‌شد.

ستاری‌فرد افزود: در آن زمان اجرای برخی احکام مقرر در سند که معطوف به مطالبه معلمان، رتبه بندی معلمان، جذب و استخدام نیروی انسانی، اصلاح‌ ساز و کارهای گزینش معلمان در آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان محقق نشده بود و دانشگاه فرهنگیان در خطر و مرز تعطیلی کشانده شده بود.

وی یادآور شد: برخی دستاوردهای نادرست از جمله افزایش تعداد مدارس غیر انتفاعی از هشت هزار مدرسه به ۱۸ هزار مدرسه و کاهش پنج هزار مدرسه دولتی با توجه به افزایش جمعیت دانش‌آموزی مربوط به دولت دوازدهم است و در آن به آموزش و پرورش به عنوان یک کالا توجه می‌شد و رییس جمور وقت در پشت تریبون عنوان کرده بود که برای تامین نیروی آموزش و پرورش خرید خدمت شود و آموزش و پرورش و مساله تعلیم و تربیت، واگذار شود.

رییس جمهور شهید هزینه کردن برای آموزش و پرورش را به عنوان سرمایه گذاری می‌دانست

به گفته وی، رییس‌جمهور شهید نسبت به معلمان توجه ویژه داشت و معتقد بود که بهترین مکان برای سرمایه‌گذاری در کشور در حوزه آموزش و پرورش است و هزینه کردن برای آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری است.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گغت: با اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان ۲۴۰ هزار معلم کشور که حداقل حقوق بگیر بودند، حقوق آنها افزایش پیدا کرد و در سال ۱۴۰۱ نیز جایگاه و وضعیت معیشتی معلمان به دنبال به اصلاح تبصره ۱۲ قانون بودجه ۱۴۰۱ با موضوع ترمیم حقوق کارکنان دولت نیز افزایش پیدا کرد.

وی اظهار داشت: در دولت سیزدهم پرداخت فوق‌العاده ویژه به معلمان و پاداش بازنشستگان در قانون ویژه سنواتی نیز تصویب شد که رتبه‌بندی و پاداش پایان خدمت هم مشمول رتبه‌بندی شد.

۳۰ هزار کلاس درس جدید در دولت سیزدهم در کشور احداث شد

ستاری‌فرد با اشاره به اینکه در طول ۳۳ ماه خدمت رییس‌جمهور شهید بیش از ۳۰ هزار کلاس درس در کشور ایجاد شد ، گفت: سیاست جدید فعالیت دانشگاه فرهنگیان ابلاغ شد و کنکور اختصاصی برای افزایش ظرفیت دانشگاه فرهنگیان پیش‌بینی شد.

به گفته وی، ظرفیت دانشگاه فرهنگیان در سال ۱۳۹۴ به سه هزار نفر رسیده بود که در سال گذشته ظرفیت به ۳۰ هزار نفر افزایش پیدا کرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: میزان جذب دانشگاه فرهنگیان در چهارمحال و بختیاری در سال ۱۴۰۰ حدود ۲۸۸ نفر بود که این تعداد در سالجاری به ۴۵۶ نفر افزایش پیدا کرد که این امر نشانگر توجه خاص رییس جمهور به دانشگاه فرهنگیان و تقویت دانشگاه فرهنگیان و جذب نیروی انسانی متخصص در دانشگاه فرهنگیان است.

 هزار مجوز استخدامی معلمان در سه سال صادر شد

وی با اشاره به کمبود نیروی انسانی در وزارت آموزش و پرورش گفت: ۲۰۰ هزار مجوز استخدامی جدید برای معلمان در دولت سیزدهم صادر شد.

ستاری‌فرد افزود: درسالجاری ۷۲ هزار مجوز استخدامی و ۳۰ هزار مجوز جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان کشور صادر شد.

به گفته وی، جذب کارآمدترین افراد برای معلمی یکی از برنامه‌ها و اهداف دولت سیزدهم بود و با این نگاه جذب معلم از طریق آزمون استخدامی را از هفت رشته به ۷۰ رشتته دانشگاهی افزایش یافت تا فرصتی بی‌نظیری برای ورود جوان متدین، انقلابی، کارآمد متخصص به نظام تعلیم و تربیت فراهم شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: در دولت سیزدهم برای مدیریت منابع انسانی، زیرساخت‌ها ،توسعه و تجهیز اردوگاه‌ها و فضاهای ورزشی در سراسر کشور نهضت جددید ایجاد شد.

وی با اشاره به توجه دولت سیزدهم به بحث پرورشی و تربیتی در آموزش و پرورش گفت: بعد از سال‌ها با نظر رییس‌جمهور و دستور ویژه این شهید مصوب شد که در مدت چهار سال ۴۰ هزار معلم پرورشی و تربیتی جدید جذب شود که امسال نخستین گروه جذب شد و امید است این راه ادامه داشته باشد.

ستاری‌فرد افزود: معلمان به عنوان گروه مرجع اجتماع و مورد اعتماد مردم هستند و می‌توان با استفاده از این ظرفیت برای هدایت مردم به سمت انتخاب فرد اصلح استفاده کرد تا فردی انتخاب شود که ادامه‌دهنده رییس جمهور شهید باشد.

وی گفت: فرهنگیان استقبال خوبی از صندوق ذخیره فرهنگیان نداشتند و ۲۷۰ هزار فرهنگی عضو این صندوق نبودند و از امتیازات دولت بی‌بهره بودند اما با حمایت دولت سیزدهم به فرهنگیان این اجازه را داده شد که بتواند در صندوق و حساب کارکنان دولت و یا صندوق ذخیره فرهنگیان عضو شوند.

معاون وزیر آموزش و پرورش از تصویب قانون و نظام خاص بازنشستگی فرهنگیان در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: در این قانون فرهنگیان می‌توانند پس از ۳۰ سال خدمت پاداش پایان خدمت را دریافت کنند و بدون اعمال بازنشستگی به فعالیت خود در نظام تعلیم و تربیت ادامه دهند.

به گفته وی، معلمان به واسطه اثرگذاری و مرجعیتی که در جامعه دارند وارد میدان شوند و تا با تبلیغ و تببین راه رییس جمهور شهید راهی را انتخاب کنند که راه پیشرفت را در همه حوزه‌های علمی، فرهنگی، آموزشی، تربیتی و اقتصادی فراهم کند.

ستاری‌فرد افزود: در این دوره از انتخابات کسی وارد عرصه فعالیت شود که بررسی کارشناسی کرده تا کشور را هشت سال معطل نکند و دولتی با بدنه کارشناسی قوی روی کار بیاید تا در حوزه‌های تخصصی برنامه مدون داشته باشد.

وی با اشاره به مرحله دوم در جمعه ۱۵ تیرماه گفت: در این دور انتخابات مسیر کشور توسط انتخاب مردم مشخص می‌شود و امید است فردی انتخاب شود که ادامه‌دهنده و امتداد راه شهید جمهور باشد تا خون این شهید عزیز جوشش و برکت داشته باشد.

ستاری‌فرد افزود: در این ۴۵ سال شهیدان رجایی و باهنر، بهشتی و مطهری و رییس‌جمهور شهید آمدند و راه انقلاب و مسیر انقلاب پر برکت ادامه دارد و درک سیاسی مردم بالا رفته است.

وی گفت: امروز ما به عنوان چشم بینای جامعه وظیفه داریم که زمینه مشارکت مردم در انتخابات را به عنوان یک حق فراهم کنند و مردم را ترغیب کنند که با مشارکت حداکثری وظیفه شرعی، دینی و ملی را ادا کنند و کمک کنیم مردم انتخاب درست داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار