شیر طلایی دوسالانه تئاتر ونیز به گروه معلولان استرالیایی رسید

روز گذشته، ۳۰ ژوئن (۱۰ تیر ماه) شیر طلایی یک عمر دستاورد هنری در پنجاه و دومین جشنواره بین المللی تئاتر ونیز به شرکت استرالیایی «BackToBackTheatre» رسید.

شرکت استرالیایی «BackToBackTheatre» رهبر نوسازی تئاتر در استرالیا و یکی از شناخته شده‌ترین‌ها در جهان است. شیر طلایی برای یک عمر دستاورد در تئاتر دوسالانه ۲۰۲۴ ونیز به این شرکت تعلق گرفت. شیر نقره‌ای نیز به گروه انگلیسی-آلمانی «Gob Squad» اهدا شد.

سایت رسمی جشنواره ونیز نوشت، بخش اهدای شیر طلایی و نقره‌ای در جشنواره تئاتر ونیز توسط هیات مدیره جشنواره و به پیشنهاد استفانو ریچی و جیانی فورته (مدیران بخش تئاتر) برگزار شد که اهدای این جوایز با حضور این دو مدیر و کارگردان تئاتر، در تالار ستون‌های طلایی برگزار شد. 

شرکت استرالیایی «BackToBackTheatre» در سال ۱۹۸۷ توسط گروهی از هنرمندان (سایمون لاهرتی، سارا مینوارینگ، اسکات پرایس) که همگی معلول بودند، تأسیس شد. این گروه تئاتر، در طول سی سال فعالیت خود تماشاگران را در سراسر جهان تسخیر کرده است و با بیش از اجرای سی عنوان آثاری که به مسائل اجتماعی، سیاسی و فلسفی می‌پردازند و ساخت تخیلات، درک ما را از عادی بودن زیر سوال می‌برند. این شرکت مسیری پر از جوایز (از جایزه بین‌المللی ایبسن در سال ۲۰۲۲، تا جایزه منتقدان جشنواره بین‌المللی ادینبورگ در سال ۲۰۱۴ و جایزه بسی در نیویورک در سال ۲۰۰۸) را طی کرده است.

منبع: برنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار