در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

تا انتخاب فرد اصلح، صدای مردم هستیم

مدیر رادیو انتخاب گفت: در دور دوم انتخابات نیز همراه با مخاطبان خود، صدای مردم برای برگزاری یک انتخابات پرشور و رسیدن به انتخابی آگاهانه خواهیم بود.

رادیو انتخاب که بعد از شهادت رئیس جمهور دولت سیزدهم از ۵ خرداد کار خود را آغاز کرده و سکویی کنشگر در جهت اگاهی بخشی عمومی و روایت مطالبات مردم در بستر انتخابات تیر ۱۴۰۳ بوده است، با شروع دور دوم انتخابات تا ۱۶ تیرماه نیز، با هدف برگزاری انتخابات پر شور در دور دوم و تقویت آگاهی مخاطبان برای انتخاب درست به کار خود ادامه می‌دهد. این شبکه رادیویی در قالب ۶ برنامه زنده رادیویی ضمن تقویت حضور مردم در برنامه ها، به گفت و شنود با مسئولان امر برگزاری انتخابات و همراهی با نظام کارشناسی کشور در تبیین وضعیت موجود و مطالبات کنونی جامعه می‌پردازد. نکته حائز اهمیت در فعالیت این رادیوی مناسبتی صدای مردم در برنامه‌های مختلف آن است. در خصوص فعالیت‌های این شبکه و کنشگری رادیو انتخاب با دکتر رضا کوچک زاده تهمتن مدیر رادیو انتخاب به گفتگو پرداختیم.

تلاش رادیو انتخاب برای خنثی سازی اقدامات دشمن و افزایش مشارکت 

مدیر رادیو انتخاب در ابتدا گفت: طی چند هفته‌ی اخیر و همزمان با برگزاری زودهنگام انتخابات ریاست جمهوری، جنگ رسانه‌ای – شناختی دشمن برای تحریم انتخابات و گسل سازی اجتماعی در جمهوری اسلامی ایران تشدید شد. با این حال، مردم ایران، در بستر یک انتخابات رقابتی در ۸ تیر ۱۴۰۳، خوشبختانه سطح مناسبی از حضور خود را پای صندوق‌های رای نشان داده و برنامه‌های دشمن را خنثی کردند.

کوچک زاده تهمتن با بیان اینکه ما می‌دانیم دستاورد تبلیغ و تهییج دشمن برای تحریم انتخابات، جز تخریب، ضعف، افسردگی و چنددستگی سیاسی- اجتماعی نیست؛ لذا ملت ایران همواره در این زمینه بیدار و هوشیار بوده و همیشه پروژه‌های دشمن در برابر انتخاب مردم شکست خورده اند.

 مدیر رادیو انتخاب، تاکید کرد: هدف اصلی ما در رادیو انتخاب این است که در ادامه روند انتخابات ۱۴۰۳، اولا تبلیغاتی که رسانه‌های بیگانه علیه کشورمان در عرصه انتخابات انجام می‌دهند را به سهم خودمان خنثی و ثانیا تصویر نشاط بخش، واقعی و امید افزای ایران آینده و مردم سالار را بیان کنیم. رسالت دیگر رادیو انتخاب، کنشگری برای پل زدن میان مطالبات مردم و برنامه‌های انتخاباتی نامزد‌های ریاست جمهوری چهاردهم است تا از این طریق، سطح مشارکت مردم در رسانه را روز افزون‌تر نماییم.

وی افزود: بطور کلی رادیو انتخاب تلاش دارد ضمن بیان "دستاورد‌های نظام جمهوری اسلامی" در زمینه‌های مختلف، ثمره مشارکت سیاسی مردم و رویکرد انقلابی را برای مخاطبان خود تصریح کند و صدای ملت در ایجاد شور، نشاط و مشارکت سیاسی باشد. 

مدیر رادیو انتخاب با اشاره به فعالیت این شبکه در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، گفت: رادیو انتخاب تلاش دارد، به عنوان یک رسانه کنشگر و ابزار موثر فرهنگ سازی در هنگام رقابت‌های سیاسی، کمک کند تا در ازای فضایی مملو از تعارض و مقابله، رعایت اخلاق و آداب انتخاباتی تفوق یابد.

کوچک زاده، در ارتباط با برنامه‌های شبکه تصریح کرد:برنامه "پاستورشماره ۱۴"، مناظره تخصصی معاونت صدا است که از رادیو انتخاب هم پخش می‌شود و نقشی مهم در انتخاب اصلح توسط مخاطبان رادیو خواهد داشت. وی خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه موضوع انتخابات در سطوح مختلف موضوعی سیاسی است، رادیو انتخاب کار سیاسی انجام داده، اما وارد عرصه دخالت مصداقی در جریان انتخابات نخواهد شد. این شبکه رادیویی تنها درباره ملاک‌های یک انتخاب درست، اصلح و تراز انقلاب اسلامی سخن می‌گوید تا صدای مردم را به گوش مسئولین برساند. 

کوچک زاده در پایان خاطرنشان کرد: جدول پخش رادیو انتخاب مانند قبل ادامه پیدا می‌کند، از ساعت ۶:۳۰ صبح با برنامه صدای مردم آغاز و ساعت ۲۴ با برنامه زنده باد مردم به پایان می‌رسد. برنامه پاستور شماره ۱۴، هم هر روز تا قبل از پایان رسمی زمان تبلیغات نامزد‌های ریاست جمهوری ساعت ۱۵ تا ۱۷:۳۰ پخش می‌شود، همچنین کارشناسان دعوت شده در برنامه‌ها از جمع بهترین‌های عرصه تخصصی خود بوده، اما ورودی به زمینه تبلیغ جریان یا فردی خاص ندارند.

گفتنی است؛ رادیو انتخاب روی موج FM ردیف ۹۵.۵ مگاهرتز شنیده می‌شود و علاقه مندان می‌توانند با نصب برنامه کاربردی ایران صدا این شبکه رادیویی را روی گوشی تلفن همراه خود نیز دریافت کنند و یا اینکه با شماره ۳۰۰۰۰۹۵۵ بصورت پیامکی و با شماره تلفن ۲۲۶۵۲۲۸۵ با اتاق ارتباطات رادیو انتخاب در تماس باشند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۳ ۱۱ تير ۱۴۰۳
ما که از رادیو جر دیمبله دیشو چیزی نشنیدیم! خصوصا شبکه های استانی!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۰ ۱۱ تير ۱۴۰۳
فقط پزشکیان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۶ ۱۱ تير ۱۴۰۳
فقط دکتر مسعودپزشکیان میتواند تحولی درایران بوجودبیاورد
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۰۹:۰۳ ۱۱ تير ۱۴۰۳
بله تحول به سمت دولت ناکارآمد روحانی!
آخرین اخبار