رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اندیمشک گفت: سومین نشست تخصصی تئاتر با عنوان شنبه‌ها با تئاتر در محل خانه هنر اندیمشک با حضور هنرمندان تئاتر برگزار شد.

حمید بهداروندی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاداسلامی شهرستان اندیمشک گفت: تئاتر یکی از هنر‌های فاخر است که ارتباط زنده و مستقیم و ملموس آن با مخاطب باعث درک عمیق موضوع می‌شود و مخاطب احساس می‌کندکه در آن داستان نمایشی نقش دارد و انگار برای خودش هم اتفاق افتاده و بعضاً با شخصیت‌های آن اثر نیز همزاد پنداری می‌کند.

به گفته او مخاطب امروزی نگاهش به تئاتر حرفه ای‌تر شده و این انتظار از کارگردان و نویسنده یک اثر نمایشی را دو چندان کرده و باعث شده نویسنده با توجه به نیاز جامعه و مخاطب یک متن نمایش را به نگارش در آورد.

او می‌گوید:  دوره ها، کلاس‌ها و آموزش‌های متعددی در طول سال چه در آموزشگاه‌های هنری و چه در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود، اما باید این آموزش‌ها تبدیل به یک فرصت برای فارغ التحصیلان و هنرجویان در همه بخش‌های تئاتر شود، و هنر خود را به جامعه عرضه نمایند.

این مقام مسئول افزود: تئاتر اندیمشک سال‌های طلایی خوبی در عرضه تئاتر در کشور داشته و همیشه حرفی برای گفتن دارد، ما سعی داریم به همت دوستان انجمن نمایش و هنرمندان این حوزه جایگاه واقعی خود را در تئاتر کشور به معنی واقعی بدست آوریم.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اندیمشک گفت: شنبه‌ها با تئاتر محلی است برای بیان راهکار‌های پیشرفت تئاتر اندیمشک از ایده تا اجرای یک نمایش فاخر از آموزش و هم اندیشی تا آسیب شناسی تخصصی تئاتر و تقویت اجرای عمومی تئاتر که قرار است هر شنبه با موضوعی جدید این نشست برگزار شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار