تطمیع افراد برای اخذ رای جرم و مستوجب تعزیر است

رییس دادگستری زرند از عزم دستگاه قضایی برای برخود با جرائم انتخاباتی به ویژه تطمیع به هر شکلی برای اخذ رای خبر داد.

ابوالفضل فرحبخش در جلسه ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی شهرستان زرند گفت: با انجام اقدامات ویژه دستگاه‌های اطلاعاتی، نظامی و انتظامی و همکاری ستاد‌ها در مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری در شهرستان زرند شاهد شکل گیری رقابت سالم و بدون جرم بوده که با مشارکت شهروندان در هشتم تیرماه کامل شد و به همین دلیل بایستی از مردم و متولیان امر قدردانی کرد.

وی افزود: با ایجاد دو قطبی و حساسیت شکل گرفته مسئولیت مجریان انتخابات سنگین‌تر شده و با توجه به گزارش غیررسمی مبنی بر انجام برخی تخلفات و جرائم انتخاباتی، ستاد‌های دو نامزد نهایی انتخابات بایستی بدانند که عملکرد آن‌ها و طرفداران نامزد‌ها در فضای مجازی و حقیقی به طور مستمر تا لحظه آخر انتخابات رصد و با متخلفین از هر حزب و جناحی برخورد خواهد شد.

این مقام قضایی تخریب و تطمیع را از جمله مهم ترین جرائمی دانست که هم اکنون  امکان وقوع دارد، تصریح کرد: برابر ماده ۳۳ قانون انتخابات ریاست‌جمهوری، تطمیع مصداقی از خرید و فروش رای است که می‌تواند به اشکال مختلفی ظهور و بروز کند و حتی می‌تواند در قالب خیرات و توزیع اغذیه میان مردم شکل بگیرد؛ بنابراین این اعمال از نگاه تیزبینانه دستگاه‌های اطلاعاتی و قضایی دور نخواهد ماند.

وی ادامه داد: هر چند که آگاهی سیاسی و بصیرت شهروندان بسیار بالا رفته و اعمال غیرصادقانه ستاد‌های انتخاباتی را شناسایی می کنند، به همین دلیل توصیه اخلاقی پیشنهاد دلسوزانه به ستاد‌های نامزد‌ها آن است تا از هر گونه بد اخلاقی و خرید و فروش رایی که تضمینی برای اخذ نهایی رای افراد نیست و موجب تخریب چهره نامزد‌ها می‌شود و در نهایت نیز پیگیری قضایی را نیز در پی دارد، پرهیز کنند. .

رییس حوزه قضایی زرند در با اشاره به تخریب‌های صورت گرفته در فضای مجازی و حقیقی گفت: ایجاد دو قطبی که در آن اخلاقیات رعایت نشود، می‌تواند جو جامعه را متشنج  کند؛ بنابراین ستاد‌ها بدون توجه به نامزد مقابل تنها برنامه‌های خود را بیان کرده و از تخریب چهره دیگران پرهیز کنند و از سویی دیگر مسئولان و مبلغینی که به نوعی به حاکمیت ارتباط پیدا می‌کنند و اعمال آن‌ها بر له یا علیه نامزد‌ها باعث ایجاد شبهه طرفداری و هزینه برای نظام می‌شود، خود داری کنند، تا به فضل الهی شهروندان در کمال آرامش به ارزیابی وعده‌های نامزد‌ها پرداخته و فرد اصلح را انتخاب کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار