کلاهبرداری ۵ میلیاردی از طریق همراه بانک جعلی

رئیس پلیس فتا استان کرمان از شناسایی متهمی خبر داد که از طریق همراه بانک جعلی اقدام به برداشت ۵ میلیارد ریال از حساب یک شهروند کرمانی کرده بود.

سرهنگ عمار قهاری گفت: طی مراجعه یک شهروند به پلیس فتا و ارائه شکوائیه‌ای تحت عنوان برداشت غیرمجاز از حساب بانکی‌اش مشخص شد این فرد با جستجوی اپلیکیشن همراه بانک و دانلود آن از یک سایت ناشناس و نصب و ارائه کلیه دسترسی‌ها به برنامه مذکور متوجه می‌شود این اپلیکیشن نه تنها که خدمات بانکی ارائه نمی‌دهد بلکه کل موجودی وی بالغ بر ۵ میلیارد ریال را نیز برداشت کرده است.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا در راستای احقاق حق این شهروند به سرعت وارد عمل و با پیجویی‌های تخصصی موفق شدند این ۵ میلیارد را به حساب شاکی برگردانند و در ادامه پرونده را جهت ادامه رسیدگی و شناسایی متهم به مرجع قضائی ارسال کردند.


سرهنگ قهاری اظهار کرد: برای دانلود و نصب همراه بانک مورد نیاز خود صرفا از سایت رسمی بانک مربوطه اقدام نموده و علاوه بر اینکه برنامه‌های کاربردی را از فروشگاه‌های نرم افزاری معتبر دریافت می‌کنند حتما از صحت آدرس وارد شده در هنگام جستجو در مرورگر‌ها اطمینان حاصل و در صورت مواجهه با موارد مشکوک، مراتب را به شماره ۰۹۶۳۸۰ مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا گزارش کنند.

برچسب ها: پلیس فتا ، پرونده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار