دنده عقب مرگبار

رئیس پلیس راه شمال استان کرمان با اشاره به جان باختن راننده و سرنشین یک دستگاه سواری به سبب حرکت دنده عقب به رانندگان در این باره هشدار داد.

سرهنگ رضایی گفت: برخی رانندگان بدون در نظر گرفتن خطرات احتمالی حرکت دنده عقب بخصوص در شب، اقدام به این حرکت می‌کنند که این مورد می‌تواند در هر جایی به خصوص در جاده‌های برون شهری، بزرگراه، آزادراه‌ها و هر مسیری که ایمنی و دید کافی وجود ندارد خطرساز باشد.

وی افزود: در برخی موارد نیز این نوع حرکت از سوی رانندگانی دیده می‌شود که خروجی راه‌ها را به هر دلیلی رد و با توقف ناگهانی، اقدام به حرکت دنده عقب می‌کنند، اما باید بدانیم حرکت دنده عقب در برخی مکان‌ها تخلف و ممنوع است.

رئیس پلیس راه شمال استان کرمان با اشاره به جان باختن راننده و سرنشین یک دستگاه خودروی سواری در یکی از جاده‌های استان بیان داشت: راننده این خودرو، پس از عبور از دور برگردان، اقدام به حرکت با دنده عقب می‌کند که متاسفانه در این حالت شدیدا با یک کامیون عبوری برخورد و به رغم تلاش‌های صورت گرفته نیرو‌های امدادی جان خود را از دست می‌دهد و باعث فوت سرنشین خود نیز می‌شود.

وی در این خصوص یادآور شد: رانندگان باید بدانند همیشه آسان‌ترین راه ها، بهترین راه برای رسیدن به مقصد نیست و حرکت با دنده عقب در آزادراه‌ها، بزرگراه‌ها، ورودی و خروجی معابر و هر مسیری که ایمنی و دید کافی وجود ندارد، ممنوع و حادثه ساز است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار