پلمب سردخانه غیر مجاز در شهرستان کرمان

زین الدینی گفت: در بازدید‌های کارشناسان شبکه دامپزشکی کرمان، یک سردخانه غیرمجاز توزیع فرآورده‌های خام دامی، پلمب شد.

محمود زین الدینی گفت: در بازدید‌های کارشناسان شبکه دامپزشکی کرمان، یک سردخانه غیر مجاز توزیع فرآورده‌های خام دامی کشف و پس از اخذ حکم قضایی، پلمب شد.

وی افزود: این سردخانه فاقد مجوز بوده و به دلیل رعایت نکردن موازین و ضوابط بهداشتی پلمب و مقادیر قابل توجهی فرآورده غیر قابل مصرف از آن ضبط و معدوم شد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان بیان داشت: نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی بر امر تولید، نگهداری، توزیع و حمل و نقل و عرضه فرآورده‌های خام دامی یکی از مهم ترین وظایف دامپزشکی در حوزه سلامت به شمار می‌رود و دامپزشکی در طول تمامی ایام سال با اعمال این نظارت‌ها در سطح واحد‌های تحت نظارت خود سلامت عمومی جامعه و سلامت مصرف کنندگان را تأمین و تضمین می‌کند.

وی تصریح کرد: کلیه واحد‌های فعال در تولید، توزیع، بسته بندی، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی بایستی ضمن اخذ پروانه‌های بهداشتی از شبکه دامپزشکی، تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی و قوانین سازمان دامپزشکی کشور را رعایت کنند.

زین الدینی از همشهریان خواست فراورده‌های خام دامی تازه مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و تحت نظارت دامپزشکی که مهر و یا لیبل و به صورت بسته بندی شده و دارای تاریخ تولید و انقضاء هستند تهیه کنند.

وس گفت: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه فرآورده فاقد لیبل و هویت و یا غیر بهداشتی بودن مراتب را به شماره ۳۴۳۲۱۳۴۳۶۶ اطلاع رسانی کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار