در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

آزار و اذیت هموطنان خارج از کشور به بهانه آزادی بیان

حجت‌الاسلام ایمانی‌پور گفت: از یک طرف، به بهانه آزادی بیان اجازه می‌دهند معاندان، ایرانیان خارج از کشور را اذیت کنند و از طرفی جلوی دانشجویان بیدار شده در جریان غزه را می‌گیرند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در واکنش به فحاشی و بی‌نظمی معاندان به ایرانیان خارج از کشور بخاطر رای دادن به نامزد‌های ریاست جمهوری گفت: ما درگیر استاندارد دوگانه در غرب هستیم. از یک طرف، به بهانه حقوق بشر و آزادی بیان اجازه می‌دهند معاندان جمهوری اسلامی ایران ایرانیان و هموطنان خارج از کشور را آزار و اذیت کنند. از آن طرفی می‌بینیم چطور جلوی دانشجویان بیدار شده در جریان غزه را محدود می‌کنند.

حجت‌الاسلام ایمانی‌پور ادامه داد: این استاندارد دوگانه در غرب باید به نمایش گذاشته شود و همکارانم تلاش می‌کنند با تهیه فیلم، گفتگو و نشست‌های بین‌المللی و منطقه‌ای این دوگانه‌ها را برجسته کنند. وقتی این دوگانه‌ها برجسته شد، اثرات خود را می‌گذارد.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی افزود: زمانی که خشم مردم مسلمان بابت کتاب آیات شیطانی برافروخته می‌شود و آن کتاب در یکی از کشور‌های اسلامی سوزانده می‌شود، دادِ غرب بلند می‌شود که کتاب‌سوزی صورت گرفت، فرهنگ پایمال شد و آزادی بیان از بین رفت. ولی از آن طرف اجازه می‌دهند قرآن آتش بزنند. اگر این تعارض‌ها نمایش داده شود، در آینده مانعی برای این‌گونه اقدامات خواهد بود. این اقدامات مهندسی شده است و فعلاً جز با روشنگری اقدام مستقیمی نمی‌توان انجام داد.

خبرنگار: نفیسه خلیلی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۴
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۸:۴۶ ۱۲ تير ۱۴۰۳
طبق قانون اعتراض و توهین چه کلامی چه فیزیکی به رای دهندگان در همه کشورها غیر قانونی و جرم هست ،،،با قوانین خودشون به جنگ خودشون برید ،تقاضای غرامت هم کنید که پرداختی وکیل و ...هم نداشته باشید .
آخرین اخبار