در دیدار رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و آیت الله سید مجتبی حسینی به عوامل مهمی که باعث تحکیم روابط عاطفی ایران و عراق شدند اشاره شد.

در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با آیت الله سید مجتبی حسینی در دفتر رهبری در نجف اشرف، مسائل مهمی در رابطه با روابط ایران و عراق و حوزه‌های علمیه مورد بحث و بررسی قرار گرفتند. 

در این دیدار، آیت‌الله حسینی عراق را کشوری در حال تکامل توصیف و اظهار کرد: بحمدالله ایران‌ستیزی و ایران‌گریزی روز به روز در عراق در حال کاهش است.

 او با اشاره به سه عامل مهم در تحکیم روابط عاطفی دو ملت ایران و عراق، یعنی شهادت شهید سلیمانی، عملیات وعده صادق و شهادت حضرت آیت‌الله رئیسی گفت: همدردی مرجعیت و دولت و ملت عراق در این حوادث شگفت‌آور و مایه مباهات بود.

آیت‌الله حسینی با تأکید بر پویایی اندیشه در حوزه نجف و نوع واکنش دفاتر و بیوت علماء در خصوص حادثه غزه ادامه داد: موضوع جهاد تبیین و مقابله با اندیشه‌های انحرافی باید مورد توجه قرار بگیرد.

 گفتنی است که طبق گفته او، برنامه‌های مرتبط با جمهوری اسلامی در نجف اشرف و سایر شهر‌های عراق با استقبال مواجه می‌شود و توضیحاتی در خصوص فرصت‌ها، ظرفیت‌ها و مشکلات طلاب ایرانی مقیم نجف ارائه کرد و ضرورت هجرت طلاب و تقویت نگاه بین‌المللی را یکی از بایسته‌های امروز حوزه‌های علمیه دانست.

همچنین، حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در این دیدار، ضمن ارائه گزارشی پیرامون سفر خود به عراق و دیدار‌های انجام شده گفت: در این دیدار تلاش شد موضوع گفتمان‌سازی تمدن نوین اسلامی و ضرورت تمدن‌پژوهی مورد توجه قرار گیرد.

او افزود: با کسب تجارب تمدنی کشور‌ها و معرفی مؤسساتی که به تربیت تمدنی می‌پردازند و همچنین معرفی هنر تمدنی، باید گام‌های ابتدایی را در گفتمان‌سازی موضوع تمدن نوین اسلامی برداریم.

گفتی است که رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، توضیحاتی در خصوص جایزه جهانی شهید صدر و ضرورت بین‌المللی شدن اندیشه‌ها و نظریات جدید در حوزه‌های علمیه ارائه کرد.

منبع: روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار