مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام:

افزایش ۸۵ درصدی اقامت گردشگر خارجی در ایلام

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام گفت: آمار اقامت گردشگران خارجی به ویژه مسافران عراقی در مراکز اقامتی استان، ۸۵ درصد افزایش داشته است.

فرزاد شریفی اظهار کرد: آمار اقامت گردشگران و اتباع خارجی در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ در مراکز اقامتی استان ۸۵ درصد افزایش داشته است و ورودی اتباع خارجی در سه ماهه نخست سال نزدیک به ۱۶۰ هزار نفر بوده که از این تعداد، سه هزار و ۳۳۸ نفر در مراکز اقامتی استان اسکان داشته‌اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام افزود: همچنین در سه ماهه نخست سال، تعداد ۲۲ تور گردشگری در قالب تور‌های سلامت، تفریحی و سیاحتی از کشور عراق به استان ایلام سفر کرده است که در مجموع ۶۸۶ نفر از این اتباع در مراکز اقامتی زیر نظر اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اسکان داشته‌اند.
 
شریفی تصریح کرد: در ایام نوروز و تعطیلات تابستان شاهد بیشترین حضور گردشگران و اقامت آنان در مراکز اقامتی استان هستیم.

وی تشریح کرد: روند رو به رشدی در ساخت واحد‌های اقامتی و مجمتع‌های گردشگری وجود دارد تا ضمن ماندگاری مسافر زمینه ایجاد اشتغال، توسعه اقتصادی و صنعت گردشگری نیز فراهم شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام افزود: ایجاد فضای مناسب و استفاده از ظرفیت‌های گردشگری استان به منظور افزایش گردشگران ورودی به استان از اولویت‌های مهم این اداره کل است.

شریفی با بیان این که ارتقاء سطح کمی خدمات با هدف افزایش ماندگاری مسافران بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است، تأکید کرد: تنوع اقلیمی ایلام، لباس‌های زیبا و سنتی، جاذبه‌های تفریحی، گردشگری و تاریخی، فرهنگ غنی مهمان‌نوازی، آیین‌ها و همچنین سبک‌های متنوع زندگی در اقلیم‌های متفاوت این استان، زمینه‌ای برای افزایش آمار گردشگران فراهم کرده است.

برچسب ها: گردشگری ، صنایع دستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.