آخرین مهلت ثبت‌نام موکب‌های اربعین مشخص شد

جانشین رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات آخرین مهلت ثبت‌نام و ضوابط دریافت پروانه موکب‌های اربعین را اعلام کرد.

مجید نامجو گفت: علاقه‌مندان به برپایی موکب در مناسبت اربعین ۱۴۰۳ تا پیش از آغاز محرم (۱۶ تیرماه) فرصت دارند تا با تکمیل مدارک در سامانه موکب‌داران، نسبت به درخواست پروانه جدید یا تمدید آن اقدام کنند.

به گفته او، علاقه‌مندان به برپایی موکب‌های تخصصی باید ابتدا از کمیته تخصصی مربوط به رشته فعالیت خود در ستاد مرکزی اربعین، تأییدیه لازم را دریافت کرده و سپس در سامانه ویژه موکب‌داری به نشانی http://mokeb.atabat.org ثبت‌نام کنند.

او تاکید کرد: فعالان فرهنگی که قصد برپایی موکب فرهنگی در ایام اربعین را دارند، باید با مراجعه به کمیته فرهنگی ستاد اربعین استان و دریافت تائیدیه، نسبت به دریافت پروانه موکب‌داری از طریق سامانه موکب‌داری ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات اقدام کنند.

نامجو افزود: متقاضیان دریافت پروانه موکب پزشکی یا درمانی در عراق باید با مراجعه به جمعیت هلال احمر استان و دریافت تائیدیه و مراجعه به سامانه موکب‌داری نسبت به دریافت پروانه موکب‌داری اقدام کنند.

جانشین رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات درباره الزام‌های عمومی موکب‌هایی که در اربعین ۱۴۰۳ خدمات اسکان ارائه خواهند کرد، گفت: حضور پزشک عمومی و پرستار و راه‌اندازی بخش راهنمای زائر و امور گمشدگان از جمله الزامات موکب‌های اسکان در اربعین امسال است.

او با اشاره به تراکم موکب‌ها در شهر‌های زیارتی عراق و لزوم ساماندهی موکب‌های ایرانی در مسیر حرمت زائران اربعین، اظهار کرد: برای متقاضیان جدید برپایی موکب، پروانه فعالیت فقط در قرارگاه‌های مرزی صادر خواهد شد.

دبیر کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین افزود: عملیات ارسال تجهیزات و اقلام موکب‌ها از ۲۰ محرم (۵ مرداد) آغاز می‌شود و تا ۱۵ صفر (۳۰ مرداد) از مرز‌های شلمچه، مهران و خسروی ادامه می‌یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار