۷ پارکینگ در حال ساخت در چه نقاطی قرار دارند؟

معاون شهردار تهران با اشاره به اتمام عملیات اجرایی پارکینگ مینابی گفت: در حال ساخت و طراحی ۹ پارکینگ با ظرفیت قابل توجه در سطح شهر تهران هستیم.

هادی حق‌بین، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در باره وضعیت پارکینگ‌های در حال احداث شهرداری تهران در سطح شهر گفت: در حال حاضر در تهران علاوه بر پارکینگ امیرکبیر، ساخت ۷ پارکینگ مهم و طراحی ۲ پارکینگ دیگر در سطح شهر تهران در دست انجام است.

وی با اشاره به بهره‌برداری از پارکینگ امیرکبیر در دوره ششم مدیریت شهری افزود: پیش‌تر و در قالب نهمین پویش امید و افتخار، پارکینگ زیرسطحی امیرکبیر با ظرفیت ۵۵۰ دستگاه خودرو در یکی از پرترددترین مناطق مرکزی شهر تهران به بهره‌برداری رسید.

حق‌بین درباره ظرفیت پارکینگ‌های در دست احداث ادامه داد: به همت سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران، بر اساس ۷ پارکینگ در دست احداث، ظرفیت پارک بیش از ۳ هزار دستگاه خودرو به تهران افزوده می‌شود. پارکینگ‌های مینابی، نیایش، بغدادی، گلستانی، اعتماد، باقری و جوادیه، این مجموعه هفت‌گانه را تشکیل می‌دهند.

از افتتاح پارکینگ مینابی تا ویژگی‌های کم‌نظیر پارکینگ نیایش

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به اهمیت بهبود سرانه‌های مناطق کم‌برخوردار گفت: در این راستا، پیشرفت فیزیکی پارکینگ مینابی در جنوب شرق تهران به ۹۸ درصد رسیده است. این پارکینگ در ۷ طبقه و با ظرفیت پارک ۴۷۰ دستگاه خودرو در مرحله نصب تجهیزات ایمنی و اطفاء حریق بوده و تا پایان تیرماه تکمیل خواهد شد.

وی افزود: یکی از پروژه‌های شاخص در حوزه احداث پارکینگ برای شهر تهران، پارکینگ زیرسطحی نیایش در منطقه ۳ تهران با ظرفیتی بالغ بر ۱۲۷۸ دستگاه خودرو است. این پروژه، ۵۹ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و امیدواریم تا خردادماه سال آینده به بهره‌برداری برسد. تکمیل دسترسی‌های این پارکینگ حیاتی به بزرگراه‌های کردستان و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و نیز اجرا به شیوه Top_Down در ۹ طبقه زیرسطحی از پیچیدگی‌های این پروژه مهم محسوب می‌شود.

حق‌بین در پایان با اشاره به طراحی پارکینگ‌های سمیه و هلال‌احمر برای اجرا در مناطق ۷ و ۱۷ شهرداری تهران با ظرفیت‌های ۶۰۰ و ۱۷۵ دستگاه خودرو ابراز امیدواری کرد، با بهره‌برداری از پارکینگ‌های مورد اشاره، بخشی از کمبود سرانه‌های مناطق پرازدحام تهران، رفع و رجوع شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار