شهریار افندی زاده در مورد آخرین وضعیت ساماندهی فضای پارک حاشیهای در تهران، گفت: در مورد پارکهای حاشیهای با توجه به هماهنگی که در شهرداری تهران انجام شد و با توجه به آسیب شناسی که از اجرای طرحهای قبلی بدست آوردیم، با مدل جدید از سه منطقه ۱ ،۴ و ۵ کار ساماندهی را آغاز کردیم.
وی با بیان اینکه برای این سه منطقه بر اساس مصوبه شورای ترافیک حدود ۳۰ هزار فضای پارک پیشبینی شده است، اظهار کرد: تمام سیستمها هوشمند شده و شهروندان میتوانند از طریق اپلیکیشن نسبت به شناسایی فضای پارک حاشیهای اقدام کنند و مقرر شده است که با سیستمهای کنترلی این فضاها در اختیار مصرفکنندگان قرار گیرد.
افندی زاده با تاکید بر اینکه اپلیکیشن پارک حاشیهای یک اپلیکیشن در دل آپهای مورد تأیید شهرداری تهران است و قرار نیست اپلیکیشن جداگانهای طراحی شود، اظهار کرد: شهروندان میتوانند توسط این اپلیکیشن نسبت به پرداخت عوارض و شناسایی پارک حاشیهای اقدام کنند.
وی با تأکید بر اینکه در صورت اجرای موفقیتآمیز ساماندهی پارک حاشیهای در سه منطقه فوق الذکر، علاقهمند هستیم که این طرح را به برخی مناطق دیگر نیز گسترش داده و به صورت فاز به فاز فضاهای پارک حاشیهای در اختیار مردم باشند، تصریح کرد: با ساماندهی پارک حاشیهای به نوعی فضای پارک از اشغال خودروهایی که از صبح تا شب نسبت به پارک خودرویشان در کنار معابر اقدام میکنند؛ خارج شده و فضای پارک حاشیهای در اختیار خودروهایی قرار میگیرد که مدت زمان کمتری توقف میکنند و خودروهایی که زمان زیادی نیاز به توقف دارند میبایست به پارکینگهای عمومی مراجعه کنند.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران با بیان اینکه با اجرای روشهای کنترل فضای پارک حاشیهای و نرخ گذاری میتوان مسائل دیگر همچون پارک دوبل را هم رفع کرد، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا پارکبانها بر میگردند، گفت: شناسایی جای پارک و مدیریت آنها به پارکبانها ارتباطی ندارد چرا که این اقدامات از طریق اپلیکیشنها شناسایی میشود و افرادی که پارک غیرمجاز داشته باشند از طریق سیستمهای کنترلی یعنی دوربینهای نصب شده بر روی موتورسیکلت و خودرو کنترل میشوند.
وی اضافه کرد: در حال حاضر این طرح در مناطق ۱، ۴ و ۵ اجرا خواهد شد و بعد از آن به سایر مناطق مورد نظر تسری مییابد.
منبع: ایسنا