ساماندهی بیش از ۱۰ هزار آسیب‌دیده اجتماعی در پایتخت

سرپرست سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران از ساماندهی ۱۰ هزار و ۹۱۲ آسیب‌دیده اجتماعی در پایتخت خبر داد.

سیدمحمد نقیب سرپرست سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران درباره اجرای ۲ مرحله از طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی شهر تهران گفت: در مرحله اول طرح ساماندهی ۱۰۰ متکدی و در مرحله دوم ۶۵۱ نفر ساماندهی شده که در مجموع ۷۵۱ نفر از متکدیان در مناطق ۲۲ گانه پایتخت جذب و به مراکز مربوطه ارجاع داده شدند.

وی ادامه داد: در موضوع معتادان متجاهر اتفاقات بزرگی در سطح کلانشهر تهران رقم خورده و شهرداری تهران در سه ماه گذشته پنج هزار و ۱۸ معتاد متجاهر را ساماندهی کرده که در مرحله اول ۲ هزار و ۹۳۳ نفر و در مرحله دوم ۲ هزار و ۸۵ نفر مورد ساماندهی قرار گرفتند تا راهی غربالگری و سپس مراکز نگهداری معتادان متجاهر ماده ۱۶ شوند.

سرپرست سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به فعالیت‌های شبانه‌روزی شهرداری تهران در موضوع ساماندهی کودکان کار نیز اظهار کرد: در ۲ مرحله ۵۶۱ کودک کار و خیابان ساماندهی شدند که در مرحله اول ۴۸۲ کودک و در مرحله دوم ۷۹ کودک مورد ساماندهی قرار گرفتند. همچنین تعداد چهار هزار و ۵۹۰ بی‌خانمان و کارتن‌خواب در ۲ طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی سال ۱۴۰۳ ساماندهی شدند که در این زمینه در مرحله اول سه هزار و ۲۳۲ و در مرحله دوم یک هزار و ۳۵۸ نفر توسط شهرداری تهران در مناطق ۲۲گانه پایتخت مورد ساماندهی قرار گرفتند.

نقیب با اشاره به اینکه طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی پایتخت در سال جاری با جدیت بیشتری انجام می‌شود گفت: براساس نظر شهردار تهران، باید آسیب‌های اجتماعی را تحویل محلات داد تا شهروندان بتوانند در ساماندهی این آسیب‌ها مشارکت بیشتر و بهتری داشته باشند و مساجد، هیات‌های مذهبی، گروه‌های جهادی، مردمی و سایر شهروندان طبق برنامه بتوانند زمینه‌ساز کاهش آسیب‌های اجتماعی در پایتخت باشند.

سرپرست سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: حدود ۱۰ هزار و ۹۱۲ آسیب‌دیده اجتماعی در ۲ طرح در ماه‌های فروردین، اردیبهشت و خرداد ساماندهی شدند و این موضوع عزم راسخ شهرداری تهران را در تلاش برای کاهش آسیب‌های اجتماعی نشان می‌دهد؛ بنابراین یک تا سه خودرو بر اساس نیاز‌های مناطق به منظور ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در اختیار مناطق قرار خواهد گرفت که در مرحله اول حدود ۲۲ خودرو در اختیار آنها قرار گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار