پایش مستمر ایمنی و امنیت بوستان‌های منطقه ۱۵

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی منطقه ۱۵ در نخستین نشست فصلی ستاد مدیریت بحران این منطقه بر پایش مستمر ایمنی و امنیت بوستان‌ها تاکید کرد.

مهدی پورقاسم در نشست فصلی مدیریت بحران ضمن ابلاغ و قرائت حکم دادستانی مبنی بر رعایت الزامات ایمنی و امنیت بوستان‌ها در فصل بهار و تابستان و استقبال و حضور شهروندان در این فضا‌ها بر پایش مستمر ایمنی بوستان‌های منطقه ۱۵ تاکید کرد.

به گفته وی؛ منطقه ۱۵ با دارا بودن سرانه فضای سبز بیش از ۳۳ مترمربع به ازای هر شهروند و دارا بودن ۱۵۳ بوستان شهری یکی از مناطق برخوردار تهران به حساب می‌آید به همین سبب و با توجه به اهمیت سلامت و ایمنی شهروندان و تاکیدات شهردار محترم تهران موضوعات مرتبط با ایمنی و سلامت شهروندان، در طرح پایش ایمنی و شناسایی موارد پر خطر بوستان‌های سطح منطقه در دستور کار است.

پورقاسم با اشاره به اینکه بوستان‌ها به دلیل رایگان و در دسترس بودن مورد استقبال خانواده‌ها و شهروندان تهرانی است بر همکاری همه دستگاه ذیربط در بهبود و ارتقای ایمنی این اماکن و پیشگیری از بروز حوادث احتمالی تاکید کرد.

او اضافه کرد: در ارتقای ایمنی بوستان‌ها علاوه بر موضوعات سخت افزاری، عمرانی و HES (الزامات ایمنی، سلامت و بهداشت) باید بر سایر موارد نظیر حضور معتادان متجاهر، رسیدگی به المان‌های پارکی، ایمنی تأسیسات برقی، روشنایی و ... نیز با همکاری سایر دستگاه‌ها توجه ویژه شود. 

در ادامه این نشست طوبی براتی رئیس مدیریت بحران و پدافند غیرعامل منطقه ۱۵ ضمن قدردانی از زحمات تمام دستگاه‌های خدمات رسان و امدادرسان به لحاظ همکاری خوب با ستاد مدیریت بحران منطقه، به ارائه گزارش ارزیابی ایمنی ساختمان‌های مهم و بلند مرتبه سطح منطقه در سال گذشته پرداخت.

او افزود: ارزیابی ساختمان‌های بلندمرتبه منطقه در ۴ دوره متوالی در سال گذشته انجام شد، که در این ارزیابی ۲۰ ساختمان در ردیف‌های کم خطر تا پرخطر دارای بحران دسته بندی و به منطقه ابلاغ شده است که می‌بایست شهرداران نواحی با ابلاغ به مالکین نسبت به ایمن سازی و رعایت نکات الزامی اقدام لازم را در دستور کار قرار دهند. 

 نخستین نشست فصلی مدیریت بحران شهرداری منطقه ۱۵ به منظور برنامه ریزی برای هماهنگی و تعامل بین سازمان‌های تخصصی و عمومی باحضور مهدی پورقاسم معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی منطقه، علی روحانی معاون فنی و عمران، شهرداران نواحی، رئیس مدیریت بحران و پدافند غیرعامل منطقه و نمایندگان و مسئولین دستگاه‌های امدادرسان و خدمات رسان نظیر اورژانس، آتش نشان و ... برگزار و در پایان جلسه آموزش spr (کمک‌های اولیه) توسط مربی اعزامی هلال احمر به اعضای جلسه ارائه شد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار