عضو شورای شهر:

مقاوم سازی پل فلزی کالج تهران دوره‌ای انجام می‌شود

عضو کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر گفت: مقاوم سازی پل فلزی کالج بر اساس شاخص‌های فنی سازه همواره بطور مرتب، دقیق و دوره‌ای انجام می‌شود.

علی اصغر قائمی عضو شورای شهر گفت: پل فلزی کالج تهران کاملا ایمن است و جای هیچ نگرانی برای رانندگان عبور کننده از روی این پل وجود ندارد.

وی در ادامه بیان اینکه پل‌های فلزی تهران بسیار قدیمی هستند، افزود: اخیرا گفت و گویی با معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران داشتیم که آنان معتقدند که کار‌های مورد نیاز در نگهداشت پل‌های فلزی بویژه این پل، بطور دقیق در حال انجام است.

قائمی یادآور شد: نگهداشت این پل فلزی برعهده یکی از شرکت‌های وابسته به معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران است که کنترل، پایش و اصلاح این پل فلزی را بطور دقیق انجام می‌دهد.

این عضو شورای شهر در پاسخ به این سوال که با فرض ایمن بودن این پل بفرمایید علت صدای ناموزون و لرزش صفحه‌های فلزی روی سطح پل که هنگام حرکت خودرو‌ها ایجاد می‌شود، چیست؟ یادآور شد: اینکه هنگام تردد از روی پل احساس نگرانی می‌کنیم تا حدودی حس درستی است.

به گفته وی، اما استدلال مسوولان فنی و عمرانی شهرداری تهران، چیز دیگری است که کمی متفاوت است یعنی این صدا‌ها و لرزشپل دلایل علمی و مهندسی دارد مربوط به ناایمن بودن آن نیست.

وی اظهار کرد: پل فلزی حافظ مربوط به سال ۵۶ است و گفته می‌شود این پل در آن زمان برای برپایی بازی‌های آسیایی ساخته شده بوده است.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا گمانه زنی‌ها درباره جمع آوری این پل سواره رو در خیابان حافظ درست است یا خیر؟ گفت: بنده در لایحه ۱۴۰۰ چیزی ندیدم حتی لایحه مستقلی هم در این خصوص مشاهده نکرده‌ام البته در دوره‌ای چنین تصمیمی از سوی مدیریت شهری گرفته شد، اما پس از طرح در صحن شورای شهر و نیز برآورد هزینه‌ها به این نتیجه رسیدند که این اقدام درستی نیست و موضوع رها شد.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر همچنین در ادامه یادآور شد: در دوره پنجم شورای شهر نیز تصمیمیی برای جمع آوری پل سواره رو خیابان گیشا در تهران گرفته شد که شاهد بودیم حرکت موفقی نبود شاید بازخورد آن را گرفتند که نتوانستند برای جمع آوری پل کالج به نتیجه برسند.

 پل فلزی کالج، یکی از معابر ماشین رو تهران محسوب می‌شود که از چهار راه کالج آغاز و پس از گذر از خیابان جمهوری تا خیابان هاتف و پیش از بازار موبایل ایران امتداد می‌یابد.
منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار