چشم بلوار حائری قم روشن می‌شود

مدیر منطقه یک شهرداری قم از اجرای عملیات اصلاح روشنایی بلوار حائری به‌منظور تأمین روشنایی معابر و افزایش ایمنی خبر داد.

 محمدحسین علی‌اکبری اظهار داشت: با توجه به اینکه روشنایی معابر به‌خصوص معابر عمومی جز یکی از پر مصرف‌ترین محل‌ها از لحاظ مصرف انرژی الکتریکی بوده و از طرف دیگر از ضروری‌ترین سیستم‌ها از لحاظ امنیت اجتماعی و فردی است که این دو هدف در کنار هم گویای این مسئله بوده که استفاده و مدیریت هوشمندانه می‌تواند سبب صرفه‌جویی مناسبی در مصرف انرژی شود

وی با بیان اینکه روشنایی معابر و نورپردازی بزرگراه‌ها یک موضوع بسیار مهم به شمار می‌رود، مطرح کرد: با توجه به اینکه مسئله روشنایی همواره با امنیت شهروندان و کاهش حوادث همراه است، باید به آن توجه ویژه‌ای داشت که روشنایی معابر باید بر اساس استاندارد‌های مختلف انجام بگیرد؛ ارتفاع نصب چراغ‌ها در اتوبان‌ها و معابر شهری و بین‌شهری از اهمیت بسزایی برخوردار است و باید میزان ارتفاع نصب چراغ‌ها را بر اساس فضای شهری یا بین‌شهری موردنظر تعیین شود که هر اندازه ارتفاع نصب چراغ‌ها در اتوبان‌ها و بزرگراه‌ها بلندتر باشد امنیت رانندگان و سرنشینان اتومبیل بیشتر تأمین می‌شود.

مدیر منطقه یک شهرداری قم ادامه داد: تأمین روشنایی معابر و افزایش ایمنی شهر از مطالبات شهروندان و از اولویت‌های شهرداری است که در این راستا شهرداری در سال جاری با برگزاری مناقصه و خرید، تعویض و نصب سرچراغ‌ها؛ روشنایی معابر، بلوار‌ها و پیاده‌رو‌ها را افزایش داده است.

وی با تأکید بر اینکه در سال جاری قرارداد ۷ میلیارد ریالی تأمین روشنایی معابر منعقدشده است، افزود: این قرارداد شامل خرید پایه چراغ و بهبود روشنایی بلوار حائری است.

علی‌اکبری با اشاره به اجرای این طرح به‌عنوان مطالبه‌ای مردمی و ارتقای سطح روشنایی معابر، اضافه کرد: در این طرح زیبایی بصری نیز لحاظ شده است و از پایه چراغ‌هایی با استفاده از تکنولوژی روز در راستای کاهش مصرف انرژی و استفاده از انرژی‌های پایدار استفاده و بهره‌گیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه این طرح در مرحله زیرسازی و سکو سازی است، خاطرنشان کرد: در کنار اجرای طرح اصلاح روشنایی، جداول معابر نیز در صورت نیاز تعویض خواهد شد تا بهبود سیما و منظر شهری تکمیل شود.

مدیر منطقه یک شهرداری قم ادامه داد: تأمین روشنایی خیابان چند محور و بلوار دیگر نیز با توجه به‌ضرورت و نیازسنجی‌های صورت گرفته در مرحله طراحی و انجام مناقصه است.

وی در انتها ارتقای خدمت‌رسانی و حفظ و نگهداری تجهیزات شهری ازجمله تجهیزات روشنایی را نیازمند مشارکت و همکاری شهروندان دانست.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار