موفقیت بیش از ۹۹ درصدی استعلامات برخط در انتخابات

وزیر ارتباطات رونق نمایشگاه الکامپ امسال که با حضور بازیگران اصلی حوزه اقتصاد دیجیتال کشور برگزار می‌شود را نشانه روند رو به رشد اقتصاد دیجیتال در کشور دانست.

وزیر ارتباطات رونق نمایشگاه الکامپ امسال که با حضور بازیگران اصلی حوزه اقتصاد دیجیتال کشور برگزار می‌شود را نشانه روند رو به رشد اقتصاد دیجیتال در کشور دانست و گفت: با توجه به توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در دولت سیزدهم، موفق شدیم برای نخستین بار بیش از ۹۹ درصد استعلامات در فرایند انتخابات با موفقیت به صورت برخط انجام شود.

 بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی الکامپ (الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک) صبح امروز (شنبه) با حضور عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افتتاح شد. زارع پور در حاشیه بازدید از این نمایشگاه به گسترش قابل توجه این دوره اشاره کرد و گفت: در نمایشگاه الکامپ که بازیگران اصلی اقتصاد دیجیتال حضور دارند امسال چه از نظر تعداد شرکت کننده‌ها و چه از نظر وسعت نمایشگاه با رشد مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه نمایشگاه الکامپ به نوعی دورهمی سالانه فعالان عرصه اقتصاد دیجیتال محسوب می‌شود بیش از سال‌های گذشته رونق پیدا کرده است، افزود: در نمایشگاه امسال علاوه بر شرکت‌های داخلی از ۱۰ کشور خارجی نیز حضور دارند و برای همکاری و گسترش مناسبتات تجاری خود دیدار‌های مختلفی را با طرف‌های ایرانی تدارک دیده اند.

وزیر ارتباطات همچنین با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم در روز جمعه گفت: اتفاق خوبی که در ۲ دوره انتخابات مجلس و ریاست جمهوری رخ داد این بود که مردم می‌توانستند با مدرک غیر از شناسنامه نیز رای دهند و البته طبق قانون برای ریاست جمهوری فقط کارت ملی نیاز بود و برای مجلس مدارک هویتی دیگر نیز قابل ارائه بود.

وی افزود: در یک برنامه ریزی گسترده که پیش از آن سابقه نداشت، بیش از ۹۹ درصد استعلامات احراز هویت به صورت بر خط انجام شد که نشان از ایجاد پوشش ارتباطی پایدار و باکیفیت در همه ۵۸ هزار و۶۴۰ شعبه فعال اخذ رای در سراسر کشور است و معنی این تعداد اتصال این است که تا دور افتاده‌ترین نقاط روستایی و صعب العبور که صندوق رای رفته بود، پوشش ارتباطی برای استعلامات در کشور وجود داشت.

زارع پور با بیان اینکه ۹۷ درصد استعلامات در انتخابات روز گذشته بر بستر اینترنت نسل سوم، چهارم و ۴.۵ انجام شده که نشان می‌دهد شبکه ارتباطی در همه جای کشور در دسترس است، خاطرنشان کرد: شبکه ارتباطی کشور پایداری خوبی داشت، زیرا ۹۹.۳ درصد استعلامات برخط انجام شد و قطعی‌ها کمتر از یک درصد بود.

وزیر ارتباطات انجام سریع و دقیق استعلامات برخط را در انتخابات روز جمعه نتیجه توسعه زیرساخت ارتباطی کشور از ابتدای دولت دانست و تصریح کرد: در حوزه ظرفیت شبکه مادر ارتباطی کشور باید گفت که ظرفیت شبکه انتقال کشور از حدود ۳۲ ترابیت برثانیه اکنون ۶۴ ترابیت برثانیه رسیده است و این یعنی به اندازه سه دهه گذشته این ظرفیت افزایش یافته است. در حوزه شبکه IP نیز در دولت سیزدهم ظرفیت آن از ۲۸ ترابیت به عدد ۵۶ ترابیت رسیده است که رشد دو برابری را نشان می‌دهد.

بر اساس این گزارش، در بیست هفتمین نمایشگاه الکامپ تهران ۴۵۰ شرکت داخلی و ۵۰ شرکت خارجی از کشور‌های روسیه، آلمان، کره، تایوان، سوریه، چین، پاکستان، فرانسه، ژاپن و ترکیه در ۵۰ هزار مترمربع و ۱۷ سالن حضور دارند.

هوشمندسازی، هوش مصنوعی، خدمات مراکز داده و ابری، اینترنت اشیا، اینترنت و انتقال داده ها، دولت هوشمند و امنیت سایبری، برخی از حوزه‌هایی است که شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه در آن فعالیت می‌کنند و گزارشی از عملکرد خود ارائه کرده اند. این نمایشگاه از امروز نهم تیرماه آغاز و تا ۱۲همین ماه در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۸ ۰۹ تير ۱۴۰۳
حقش بود یه اسمی از ثبت احوال هم برده می‌شده جایی که این استعلامات برخط جواب داده میشد
آخرین اخبار