افزایش مصرف مکمل‌های تغذیه‌ای بین مردم

رئیس اداره مکمل‌های تغذیه‌ای، ورزشی و انرژی‌زا اداره کل فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل از افزایش مصرف مکمل‌ها در چند سال اخیر در کشور خبر داد.

رئیس اداره مکمل‌های تغذیه ای، ورزشی و انرژی زا اداره کل فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل با اشاره به افزایش مصرف مکمل‌ها در چند سال اخیر در کشور، پرکردن شکاف تغذیه‌ای ناشی از کاهش مواد مغذی منابع غذایی و همچنین افزایش استفاده از محصولات آماده و فرآوری شده را از علل این امر برشمرد.

دکتر ریحانه اکبریان در گفتگو با ایفدانا اظهار کرد: تعداد فزاینده مجوز‌های صادر شده از سوی سازمان غذا و دارو و آمار شناسه گذاری این نوع از فرآورده‌ها حاکی از افزایش نوع و تعداد مکمل‌های تولید داخل و در نتیجه اقبال جامعه هدف اعم از پزشک و بیمار نسبت به مصرف مکمل‌ها در کشور است.

وی افزود: باتوجه به وسعت و تنوع جامعه هدف و نقش و اثرگذاری فرآورده مکمل در ارتقای سلامت آحاد جامعه، طیف وسیعی از انواع فرآورده مکمل در دسترس است.

به گفته وی انواع ویتامین‌ها و املاح معدنی در حفظ سلامت عمومی افراد بویژه نوزادان و مادران باردار و شیرده، افزایش عملکرد ورزشی، حفظ سلامت پوست، مو و ناخن، بهبود عملکرد دستگاه ایمنی، مدیریت وزن اعم از کاهش یا افزایش و همچنین در پیشگیری و حمایت از شرایط خاص سلامت مانند پوکی‌استخوان، بیماری‌های قلبی و عروقی و دیابت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برچسب ها: مکمل ، دارو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار