۳ نفر در رابطه با جرائم انتخاباتی در کرمان بازداشتند

حجت الاسلام حمیدی با اشاره به اینکه انتخابات در کرمان بدون هیچ مشکل امنیتی برگزار شد، گفت: ۳ نفر در رابطه با جرائم انتخاباتی در بازداشتند.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در جلسه شورای معاونین (برنامه ریزی) دادگستری گفت:برنامه‌های هفته قوه قضاییه در استان کرمان، باشکوه‌تر و پر رنگ‌تر از سال‌های گذشته برگزار شده است.

 وی افرود: :اقدامات و برنامه‌های خوبی از سوی ستادبزرگداشت هفته قوه قضاییه در استان کرمان پیش بینی شده بود که با همکاری معاونین، اعضای شورای قضایی و دستگاه‌های همکار برنامه‌ها بصورت منظم و منسجم و باشکوه برگزار شدند.

رییس شورای قضایی ضمن قدردانی از همکاری اصحاب رسانه استان، صداوسیما و خانه مطبوعات با ستادبزرگداشت هفته قوه قضاییه، بیان کرد: علی رغم اینکه هفته قوه قضاییه با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری همزمان شده بود، اما بازتاب بسیار خوبی در بین مردم و رسانه‌ها داشته است.

 انتخابات در کرمان بدون هیچ مشکل امنیتی برگزار شد /۳نفر در رابطه با جرائم انتخاباتی در بازداشتند

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان ضمن قدردانی از حضور باشکوه مردم شریف استان کرمان در انتخابات ریاست جمهوری، گفت: استان کرمان با مشارکت بیش از یک میلیون و ۵۰ هزار نفر، یکی از استان‌های پیشرو در خصوص مشارکت بالا در انتخابات ریاست جمهوری بوده است.

وی افزود: خوشبختانه انتخابات ریاست جمهوری بدون هیچ مشکل امنیتی و رخداد ناامنی در استان کرمان برگزار شد.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی با بیان اینکه شاهد کاهش چشمگیر تخلفات و جرائم انتخاباتی در این دوره از انتخابات هستیم، بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۸ متهم تحت تعیقیب قضایی قرار گرفته اند و بازداشت شده اند که تعداد ۵ نفر با قرار تامین مناسب آزاد شده اند و در حال حاضر ۳ نفر در بازداشت هستند و رسیدگی به پرونده‌های متهمان در اولویت دستگاه قضایی قرار دارد.

 هوشمندسازی فرآیند‌های قضایی؛ در دستور کار عدلیه کرمان 

در ادامه حسن سلطانی نژاد، معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات دادگستری استان کرمان گفت: دستورالعمل هوشمندسازی و الکترونیکی شدن فرآیند‌ها و پرونده‌های قضایی در دستور کار دادگستری استان کرمان قرار گرفته است.

محمد باقر اسلامی، معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان کرمان بر تکریم مراجعان به دستگاه قضایی تاکید کرد و گفت: در کنار کار‌هایی که برای حفظ حقوق شهروندی در عدلیه انجام شده است، اقدامات خوبی بردب حفظ شان وکلاء و کارشناسان رسمی نیز در دادگستری استان کرمان صورت پذیرفته است.

 انتخاب رییس کل دادگستری به عنوان مدیر نمونه؛ جایگاه دستگاه قضایی کرمان را درکشور ارتقاء داد

در ادامه حسین روحانی، معاون قضایی دادگستری استان کرمان، کسب رتبه برترین رییس کل دادگستری را به نمایندگی از شورای معاونان به حجت الاسلام ابراهیم حمیدی تبریک گفت و افزود:کسب این رتبه موجب ارتقای جایگاه دستگاه قضایی در کشور و استان کرمان شده است.

** طرح هر مسجد یک هیات صلح در کرمان کلید خورد 

معاون حل اختلاف دادگستری استان کرمان از عملیاتی شدن اجرای طرح هرمسجد یک هیئت صلح در استان کرمان خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد امیر ابراهیمی بیان داشت:دادگستری با یکسری پرونده‌های کوچک و سبک مواجه است که بیشتر وقت قضات را می‌گیرد ؛ بنابراین بایستی این قبیل پرونده‌ها از طریق شورا‌های حل اختلاف با رویکرد صلح و سازش مورد رسیدگی قرار گیرند.

وی به کارکرد‌های مختلف نقش مساجد اشاره کرد و افزود: مساجد می‌توانند در حوزه ترویج فرهنگ صلح وسازش به کمک دستگاه قضایی بیایند.

حجت الاسلام ابراهیمی در پایان بیان کرد: همایش ملی داوری و میانجیگری با حضور مسئولان عالی قوه قضاییه، تعدادی از روسای کل دادگستری‌های کشور در تاریخ ۱۹ و ۲۰ تیر به میزبانی دادگستری کرمان برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار