مدیرعامل سازمان سیما و منظر شهرداری قم:

طرح جامع کمربند سبز حفاظتی شهر قم اجرا می‌شود

جوادیان گفت: طرح جامع کمربند سبز حفاظتی شهر قم پس از تصویب وارد شورای برنامه‌ریزی استان می‌شود و توسط شهرداری قم اجرایی خواهد شد.

پیام جوادیان،مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم در جلسه شورای سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم اظهار کرد: مقرر شد سازمان نسبت به تدوین و ارائه طرح جامع سیما و منظر در حوزه‌های فضای سبز و زیباسازی اقدام کند تا به‌صورت مستمر و مستدل در جلسه شورا و آینده طی مدت حداکثر شش ماه اقدام داشته باشد.

به گفته وی، تاکنون طرح‌های تحقیقاتی متعددی انجام‌شده که می‌توان به طرح تحقیقاتی درخت و درختچه‌های سازگار با اقلیم شهر، طرح جامع آب فضای سبز، طرح جامع استفاده از پساب در آبیاری، طرح جامع کمربند سبز و طرح جامع آفات و بیماری‌های شایع شهر می‌توان اشاره کرد.

 مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم عنوان کرد: در طرح تحقیقاتی گونه‌های مختلف درخت و درختچه سازگار با اقلیم شهر قم، فاز نخست و دوم به پایان رسید و فاز سوم از اواسط سال ۱۴۰۲ آغاز شد. در این طرح ۸۰ گونه جدید شناسایی‌شده که شامل مثمر و زینتی می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح جامع آب فضای سبز شهری با رویکرد جداسازی آب شرب از آب فضای سبز تکمیل‌شده و سال جاری مورد بازنگری قرار می‌گیرد، افزود: برای این اقدام ۴۰۰ میلیارد تومان نیاز است که ۶۰ درصد آن انجام‌گرفته و طبق مصوبه هیئت‌وزیران یک‌سوم آن را باید دولت پرداخت کند.

 جوادیان اضافه کرد: طرح جامع استفاده از پساب فاضلاب در آبیاری شهر قم کامل انجام‌گرفته که در حال حاضر پساب پس از طی پنج کیلومتر وارد شهر قم شده و امیدواریم بخش مهمی از شهر قم که جنگلی و غیرمثمر است را با پساب آبیاری کنیم.

 مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم گفت: طرح جامع کمربند سبز حفاظتی شهر قم پس از تصویب وارد شورای برنامه‌ریزی استان می‌شود و بخش زیادی از استان می‌تواند در کمربند سبز قرار بگیرد.

 جوادیان با اشاره به طرح جامع نورپردازی شهر افزود: طرح جامع تبلیغات محیطی شهر قم در شیوه‌نامه‌ای دیده‌شده که حداقل ۲۰ درصد به‌عنوان تابلو‌های فرهنگی اختصاص داده شود.

 وی عنوان کرد: طرح جامع المان‌ها و هنر‌های تجسمی، طرح جامع دیوارنگاره‌ها و نقش برجسته‌های شهر قم نیز تدوین می‌شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار