جنگ رسانه‌ای و روانی شدید علیه لبنان و پاسخ متقابل حزب الله و واکنش مقامات

همزمان با تشدید درگیری‌های نظامی در مرز‌های جنوبی لبنان از یک سو و از سوی دیگر تهدیدات جنگ فراگیر بین حزب‌الله و اسرائیل، نگرانی‌ها در حال افزایش است. عرصه‌ای که شاهد افزایش محسوس اخبار و گزارش‌هایی بوده است که خطراتی را به همراه دارد.

در روز‌های اخیر بسیاری از اخبار جعلی یا ساختگی یا اخباری که حول محور اغراق و اطلاعات نادرست می‌چرخد ​​نیز منتشر شده است، مانند آنچه در رسانه‌های اسرائیلی در مورد اخبار منتسب به وزیر خارجه کانادا مبنی بر اینکه کشورش قصد دارد اتباع خود را از لبنان خارج کند، منتشر شده است. اما سفارت کانادا در بیروت این موضوع را تکذیب کرد.

همچنین اخبار زیادی مبنی بر خروج سفیران برخی کشور‌های غربی از لبنان منتشر شد، اما مشخص شد که بیشتر این اخبار نادرست بوده و در چارچوب فشار بر لبنان به عنوان بخشی از جنگ رسانه‌ای جاری منتشر شده است.

«زیاد مکاری» وزیر اطلاع رسانی لبنان در دولت موقت در بیانیه‌ای نسبت به انتشار چنین اخباری هشدار داد و در توییت خود در پایگاه «ایکس» توضیح داد: این خبر کذب است و در چارچوب جنگ روانی است که دشمن اسرائیلی به آن متوسل می‌شود و با وسایل مختلف آن را تغذیه می‌کند.»

«علی حمیه» وزیر حمل و نقل و خدمات عمومی لبنان نیز روز یکشنبه ادعای روزنامه انگلیسی تلگراف مبنی بر ذخیره کردن سلاح در فرودگاه بین المللی بیروت را تکذیب و اعلام کرد: رژیم صهیونیستی به طور مداوم اقدام به تبلیغات منفی درباره فرودگاه بیروت می‌کند.

وی افزود گزارش روزنامه انگلیسی تلگراف، اطلاعاتی را به نقل از منابع نامشخصی ذکر کرده است، این در حالی است که اطلاعات روزنامه مذکور باید از منابع رسمی لبنانی ذکر شوند.

حمیه تأکید کرد: اسرائیل در طول سالیان گذشته، فرودگاه بین المللی بیروت را مورد حمله سایبری قرار داده است.

وزیر حمل و نقل لبنان تصریح کرد: اتحادیه هوانوردی، قاطعانه اطلاعات وارد شده در گزارش روزنامه انگلیسی تلگراف را تکذیب کرده است.

حمیه با تأکید بر نادرست بودن ادعای روزنامه تلگراف، از همه رسانه‌ها و سفرای کشور‌ها خواست از فرودگاه بین المللی بیروت به صورت میدانی، بازدید کنند. به گفته کارشناسان، جدی بودن وضعیت کنونی در جنوب لبنان و احتمال وقوع جنگ را نباید نادیده گرفت، اما فشار‌های روانی و رسانه‌ای در حال حاضر بسیار بیشتر از تحرکات نظامی و لجستیکی است.

مقاومت به همان اندازه پاسخ داد و به نوبه خود کمپین رسانه‌ای و جنگ روانی به راه انداخت و همان گونه که با اقدام نظامی پاسخ داد، نشان داد می‌تواند پاسخ اقدامات دیپلماتیک و رسانه‌ای دشمن و حامیانش را نیز بدهد.

نویسنده: جهانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسنی
۰۱:۲۸ ۰۵ تير ۱۴۰۳
کار اسرائیل همین است غرب شاید اینکار را بکند تا روحیه مردم را تضعیف کند یک روز هم تو ایران این کار را عملی کردند هیچ غلطی نتونستن بکنند تولیدات هم هیچ غلطی نمی توانند بکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۱ ۰۴ تير ۱۴۰۳
لبنانیا حواسشون باشه وجودشون رو مدیون حزب الله اند
آخرین اخبار