به تعویق افتادن نشست مصالحه جنبش فتح و حماس در چین

نشست مقامات دو جنبش اصلی فلسطین که قرار بود در ماه میلادی جاری برگزار شود، به تعویق افتاد.

جبهه فتح که اکنون تشکیلات خودگردان فلسطین در کرانه باختری را در دست دارد و جنبش حماس که حکومت در غزه را کنترل می‌کند گرچه هر دو متعلق به مردم فلسطین هستند، اما رویکردی متفاوت نسبت به دشمن صهیونیست دارند. تشکیلات خودگردان به دنبال مماشات با دشمن برای تشکیل کشور مستقل فلسطین است که تاکنون از رسیدن به این خواسته بازمانده است. اکنون طرف‌های بین المللی به دنبال میانجیگری برای اتحاد این دو جریان فلسطینی هستند. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، مقامات فلسطینی امروز (دوشنبه) اعلام کردند گفتگو‌های مصالحه میان جنبش فتح و جنبش حماس که قرار بود ماه میلادی جاری به میزبانی چین برگزار شود به تعویق افتاده است. 

این مقامات که نخواستند نامشان فاش شود دلیل به تعویق افتادن این نشست را اعلام نکردند. این نشست قرار بود اواسط ماه ژوئن برگزار شود. 

پس از نشستی که این دو جریان فلسطینی در ماه آوریل در چین داشتند، پکن اعلام کرد جنبش فتح به رهبری محمود عباس و جنبش حماس اراده خود برای مصالحه در گفتگو‌های اتحاد در چین ابراز داشتند. 

جنبش فتح و حماس یکدیگر را مقصر به تعویق افتادن نشست چین معرفی کردند. باسم نعیم، مقام ارشد حماس که در نشست ماه آوریل شرکت کرده بود به خبرگزاری رویترز اعلام کرد جنبش فتح خواستار به تعویق افتادن این نشست بدون مشخص کردن محدودیت زمانی شد. 

سخنگوی جنبش فتح نیز اعلام کرد جنبش ما دعوت برای دیدار میان مقامات دو طرف را رد نکرده بود، اما با سفیر چین درباره تاریخ پیشنهادی با توجه به تشدید تجاوزات اسراییل و پیچیدگی اتفاقات، گفتگو کرده بود. متعاقبا یک تاریخ جایگزین برای این نشست مطرح شد که حماس از پذیرش شرکت در آن امتناع کرد. 

یک مقام آگاه حماس با رد ادعا‌های مطرح شده از سوی جنبش فتح اعلام کرد ما هیچ گاه تاریخ جایگزین برای برگزاری نشستی دیگر را رد نکرده ایم. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۸ ۰۴ تير ۱۴۰۳
جالبه دو تا گروه مسلمان فلسطینی میخواهند با میانجیگری کشور کمونیستی به مصالحه برسند!
آخرین اخبار