گروسی خواستار توقف درگیری‌ها در اطراف نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا شد

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواستار توقف درگیری‌ها در شهر «انرهودار» در نزدیکی نیروگاه برق هسته‌ای زاپوریژیا در اوکراین شد.

 رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواستار توقف درگیری‌ها در شهر «انرهودار» در نزدیکی نیروگاه برق هسته‌ای زاپوریژیا در اوکراین شد.

به گزارش رویترز، گروسی یکشنبه در بیانیه‌ای با اشاره به حملات روز‌های اخیر به ۲ نیروگاه برق انرهودار گفت: هر کسی که پشت این حمله است باید آن را متوقف کند. استفاده از پهپاد علیه این نیروگاه و اطراف آن افزایش یافته است.

وی افزود: این اقدامات کاملا غیرقابل قبول است و خلاف اصول ایمنی است که توسط همگان پذیرفته شده است.

مقام‌های روسیه اوکراین را به حمله پهپادی به ۲ نیروگاه برق در شهر انرهودار در روز‌های چهارشنبه و جمعه متهم کرده‌اند. یکی از این نیروگاه‌ها تخریب شد و به دیگری نیز آسیب وارد شده و باعث قطع برق شد.

به گفته گروسی، برق انرهودار که در چند کیلومتری نیروگاه زاپوریژیا قرار دارد، پس از ۱۶ ساعت برقرار شد. این حمله تاثیری بر خطوط انتقال برق به نیروگاه زاپوریژیا نداشته است.

مقام‌های روسیه که مدیریت نیروگاه زاپوریژیا را در دست دارند، اعلام کردند امنیت هسته‌ای نیروگاه همچنان به قوت خود باقی است.

مقام‌های اوکراینی تاکنون در این باره سکوت کرده‌اند. اما ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که این حملات نشاندهنده بی‌اعتنایی اوکراین به امنیت هسته‌ای است.

نیرو‌های روسیه در روز‌های آغازین جنگ در فوریه ۲۰۲۲ کنترل نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا را در دست گرفتند. مسکو و کی‌یف تاکنون بار‌ها یکدیگر را به ایجاد خطر ایمنی در اطراف این تاسیسات متهم کرده‌اند.

به نوشته رویترز، این نیروگاه در حال حاضر برق تولید نمی‌کند و بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در آن حضور دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۰۴ تير ۱۴۰۳
ثابت کردی صهیونیست هستی
تا بحال لال بودی یا به کما رفته بودی که
عکس العمل برای استفاده صهیونیست ها از فسفر
برای بمباران غزه
واقعا پست فطرت و بی وجدانی
آخرین اخبار