روزنامه فرانسوی: شاگرد مکرون به او پشت کرد

نخست‌وزیر فرانسه که از سوی مکرون به این سمت منصوب شده بود، در طول مبارزات انتخاباتی به طور فزاینده‌ای از رئیس‌جمهور این کشور فاصله گرفته است.

گزارش‌های فرانسوی حاکی از آن است که گابریل آتال، نخست‌وزیر فرانسه که از سوی امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور این کشور به این سمت منصوب شد، در طول مبارزات انتخاباتی به طور فزاینده‌ای از رئیس‌جمهور فرانسه فاصله می‌گیرد.

براساس گزارش اسپوتنیک، در گزارشی که در یک روزنامه فرانسوی منتشر شد، آمده است: گابریل آتال با ضربات کوچک، اما واضح‌تر، استقلال خود را نشان می‌دهد و تفاوت‌های خود را با امانوئل مکرون در این مبارزات انتخاباتی مشخص می‌کند.

روزنامه Les Echos اشاره کرد که آتال هفته گذشته خود را به عنوان یک نخست وزیر آزاد معرفی کرد و اواخر همان هفته در یک کنفرانس مطبوعاتی برنامه‌ای ارائه کرد که در آن از فرانسوی‌ها خواست او را به عنوان رئیس دولت بعدی انتخاب کنند.

این روزنامه مکرون را به عنوان تنها رهبر کمپین بر روی تریبون توصیف می‌کند اما در بیشتر تبلیغات تصویری از امانوئل مکرون وجود ندارد. حتی در افتتاحیه مراسمات انتخابات تصویری از گابریل آتال با شعار با هم برای جمهوری وجود دارد. 

مکرون در ژانویه سال جاری گابریل آتال را به عنوان نخست وزیر منصوب کرد. آلن پولیکار، کارشناس مرکز مطالعات سیاسی فرانسه، در اظهار نظر درباره این انتصاب، به اسپوتنیک گفت که مکرون دوستی را انتخاب کرد که به او اجازه داد در صحنه سیاسی ظاهر شود.

پولیکار توضیح داد: او (آتال) مدیون مکرون است و به احتمال زیاد آتال تا آخر به او وفادار خواهد ماند و می‌تواند در انتخابات ریاست جمهوری (در سال ۲۰۲۷) به یک نامزد معتبر تبدیل شود.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسنی
۰۲:۱۲ ۰۴ تير ۱۴۰۳
غربیها بهمدیگر خیانت کردن یک چیز عادی هست
آخرین اخبار