ارتقای شاخص‌های زیست محیطی صنایع آذربایجان شرقی

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: این مجموعه به دنبال ارتقای کیفی شاخص‌های زیست محیطی صنایع و واحد‌های تولیدی استان است و در این راستا با هیچ کسی تعارف نداریم.

اشتری در جریان پایش واحد‌های صنعتی شهرستان بستان آباد با تاکید بر اهتمام ویژه محیط زیست بر رعایت موازین و مقررات حراست و حفاظت از محیط زیست از سوی صنایع گفت: یکی از اهداف اجرای این طرح، شناسایی و برخورد با منابع آلاینده محیط زیست و جلوگیری از تخلف در خارج از ساعت اداری است.

وی اظهار کرد: در این راستا با توجه به اینکه فعالیت برخی از صنایع خارج از ساعات اداری و در ساعات شب است برای نظارت بیشتر بر فعالیت این واحد‌های صنعتی پایش شبانه واحد‌های صنعتی و خدماتی در دستور کار اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی قرار دارد.

اشتری ارتقای کیفی شاخص‌های زیست محیطی واحد‌های تولیدی و خدماتی در استان و انجام اصلاحات لازم را از دیگر اهداف طرح پایش بیان و اظهار کرد: کارشناسان این اداره کل در بازدید‌های دوره‌ای و سرزده از واحد‌ها و مناطق مختلف صنعتی آذربایجان شرقی ضمن شناسایی منابع آلاینده آب، هوا و خاک طبق مقررات و موازین قانونی با واحد‌های مختلف برخورد می‌کنند.

وی در همین راستا از مردم استان درخواست کرد با رعایت مسائل زیست محیطی موارد تخلف در حوزه‌های گوناگون را از طریق تماس با شماره‌های ۳۳۳۴۳۵۱۳ و یا سامانه تلفن گویای ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

اشتری با اشاره به اینکه طرح پایش آلایندگی واحد‌های صنعتی در سال‌های قبل نیز اجرا می‌شد گفت: این امر بیانگر اهمیت موضوع محیط زیست و به ویژه سلامت مردم در حوزه محیط زیست استان است و بدون شک با اجرای این طرح صنایع و واحد‌های تولیدی به سمت توسعه پایدار حرکت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه همکاری و تعامل بسیار خوبی بین واحد‌های تولیدی و ارگان‌های اجرایی در راستای حفظ محیط زیست استان برقرار است اضافه کرد: حفظ محیط زیست نیازمند همکاری و تعامل بین آحاد مردم، دستگاه‌های اجرایی و صنایع است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.