انجام سرشماری عمومی کشاورزی در آذربایجان شرقی

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی گفت: سرشماری عمومی کشاورزی سال ۱۴۰۳ در استان همزمان با سراسر کشور در پاییز اجرا خواهد شد.

ذوقی اظهار کرد: بخش کشاورزی از مهمترین بخش‌های اقتصادی است که مستقیماً با امنیت غذایی و سلامت جامعه در ارتباط است.

وی افزود: با توجه به اهمیت بخش کشاورزی یکی از اهداف محوری در برنامه‌های توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران افزایش کمی و کیفی تولیدات کشاورزی است که با استفاده مطلوب و اصولی از منابع و امکانات و بکارگیری شیوه‌های نوین تولید محصولات امکان پذیر می‌شود که برای نیل به این هدف دسترسی به آمار دقیق و بهنگام ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

ذوقی تصریح کرد: استان آذربایجان شرقی از جایگاه ممتازی در بخش کشاورزی کشور برخوردار است و براساس آخرین آمار و برآورد‌ها از ۲۳۴ هزار و ۷۰۰ بهره‌برداری کشاورزی استان حدود ۱۹۰ هزار نفر جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر مشغول به فعالیت هستند.

وی ابراز داشت: آذربایجان شرقی از جایگاه ممتازی در بخش کشاورزی کشور برخوردار است و یک میلیون و ۲۳۸ هزار و ۹۰۰ هکتار اراضی زراعی، ۹۵.۸ هزار هکتار باغ و قلمستان و چهار میلیون و ۱۲۴ هزار و ۸۰۰ راس دام (گاو و گوساله، گوسفندو بره و بز و بزغاله) نشانگر سهم قابل توجه استان از فعالیت‌های کشاورزی در کشور است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی اعلام کرد: سرشماری عمومی کشاورزی سال ۱۴۰۳ در آبان ماه امسال به مدت ۳۰ روز در استان آذربایجان شرقی اجرا خواهد شد.

ذوقی ادامه داد: برنامه‌ریزی، سیاست‌گذاری، نظارت و ارزیابی طرح‌های توسعه کشاورزی، محاسبه سهم ارزش‌افزوده بخش کشاورزی، تهیه چارچوب آماری از فعالیت کشاورزی و استفاده از آن برای اجرای طرح‌های آماری از نیازمندی‌های اجرای سرشماری کشاورزی است.

وی خاطرنشان ساخت: سرشماری عمومی کشاورزی یک طرح ملی است و اجرای مطلوب آن نیازمند همکاری سازمان‌ها و نهاد‌های انقلاب اسلامی و مشارکت صمیمانه مردم است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.