۷۰۰ زندانی در آذربایجان غربی چشم انتظار کمک خیرین

مدیرکل زندان‌های آذربایجان‌غربی گفت: ۷۰۰ زندانی جرایم غیر عمد استان در انتظار کمک خیرین برای آزادی هستند.

مدیرکل زندان‌های آذربایجان‌غربی روز شنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به زندانیان غیر عمد مالی گفت: در حال حاضر ۷۰۰ نفر از زندانیان در گروه جرایم غیر عمد مالی قرار گرفته‌اند و چشم انتظار کمک خیرین برای آزادی از زندان هستند که ۸۴ نفر از آنها صرفا به دلیل عدم پرداخت مهریه در آن سوی دیوار‌های بلند عبرت هستند.

مراد فتحی در خصوص کمک نیکوکاران برای آزادی زندانیان افزود: از سال گذشته تاکنون حدود ۷۰۰ میلیارد ریال برای آزاد سازی زندانیان از مسیر‌های متفاوت از جمله برپایی ۳۱ جشن گلریزان در مناطق مختلف استان کمک مالی جمع آوری شده است.

وی ادامه داد: یک هزار و ۲۰۰ زندانی از سال گذشته در گروه دیون مالی بنا به تشخیص مشارکت کنندگان و خیرین از زندان آزاد شده‌اند.

این مقام مسئول  اضافه کرد: علاوه کمک های مالی بیش از ٢۵ هزار بسته معیشتی نیزبین خانواده های زندانیان توزیع شده است.

اشتغال سه هزار زندانی در آذربایجان غربی

مدیرکل زندان‌های آذربایجان‌غربی می گوید: بیش از سه هزار زندانی در مناطق مختلف استان هم اکنون در داخل و خارج از زندان صاحب شغل هستند که یک هزار و ۶۰۰ نفر از آنان در بیرون از زندان با نظارت دقیق امور زندان‌ها مشغول به کار و فعالیت هستند.

فتحی ادامه داد: این زندانیان در ۱۱۴ کارگاه کوچک و بزرگ در محدوده آذربایجان غربی در حوزه فرش دستباف، تولید، صنایع دستی، مبل سازی، محصولات مسی، شیرینی پزی و نانوایی اشتغال دارند.

وی افزود: با اشتغال زایی برای زندانیان و تعریف مهارت به آنان ۹۶ درصد از آزاد شدگان دیگر به سمت جرم بازنگشته‌اند و صرفا چهار درصد آنها به سمت جرم رفته‌اند.

مدیرکل زندان‌های آذربایجان‌غربی اضافه کرد: شهروندان در جهت حمایت از محصولات تولیدی زندانیان می‌توانند از سایت حامی بازار اقدام به خرید محصولات زندانیان در سراسر کشور کنند که این موضوع در واقع حمایت از اشتغال زندانیان و خانواده آنها محسوب می‌شود.

بالای پنج هزار و ۲۰۰ زندانی مهارت کسب کرده‌اند

فتحی با بیان اینکه اصلاح و تربیت زندانیان در آذربایجان‌غربی اولویت دستگاه قضایی است افزود: بیش از پنج هزار و ۲۰۰ نفر در کلاس‌های فنی و حرفه‌ای شرکت کرده‌اند که هیچ کدام از آنها نشان از زندانی بودن فرد ندارد که موجب استقبال زندانی از آن می‌شود.

وی ادامه داد: این کلاس‌ها در قالب ۳۱۵ دوره و ۶٠ رشته فنی و حرفه‌ای برگزار شده که به همه قبول شدگان مدرک رسمی صادر شده است که از این طریق نیز می‌توانند از مزایای همراه از جمله تسهیلات کارآفرینی بهره‌مند شوند.

فتحی با تاکید بر لزوم توجه به اشتغال زندانیان گفت: فردی که روانه زندان می‌شود به صورت محدود، مشخص مدت‌دار یا تحت قرار در زندان به سر می‌برد که اساس کار زندان بانی اسلامی رسالت ما بر توانمند سازیف باز اجتماعیف اصلاح و تربیت زندانی است که با بررسی علل ورود فرد به زندان، اصلاحات اجتماعی مد نظر قرار می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.