در شب میلاد امام رضا علیه السلام؛

آزادی ۲۴۱ زندانی جرایم غیر عمد آذربایجان غربی زیر سایه خورشید

در شب میلاد امام رضا علیه السلام ۲۴۱ نفر زندانی جرایم غیر عمد و محکومین مالی آذربایجان غربی آزاد شدند.

 رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در آیین آزادی ۲۴۱ مددجوی نیازمند جرایم غیر عمد زندان‌های استان که در قالب پویش کریمانه به آغوش خانواده های خود بازگشته اند اظهار کرد: امروز برای یک کار خیر، ارزشمند و گره گشایی از مشکلات افراد دردمندی که غالباً سرپرست خانوار بوده و به دلیل مشکلات معیشتی گرفتار شده اند، در مکانی مقدس گرد هم آمدیم.

ناصر عتباتی ادامه داد: شهروندان و مردم خیر استان مایه مباهات هستند که به کمک دستگاه قضایی و اداره کل زندان‌ها آمده و برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد و مالی و همچنین از خانواده‌های زندانیان نیازمند حمایت می‌کنند.

وی افزود: در جامعه اسلامی مردم و مسئولان به مقوله زندان بی تفاوت نیستند و نگاه انسانی و سازنده به این بخش دارند و در برابر نیازمندی‌های زندانی و خانواده او احساس مسئولیت می‌کنند.

رئیس کل دادگستری استان تاکید کرد: اگر کمک‌های مردم نوع دوست، فهیم، نجیب و با اصالت کشور  و استان از مقوله زندان نبود مدیریت این امر ممکن نبود.

مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان نیز در ابتدای این آیین ضمن خوشامدگویی گزارشی از آزادی‌های جرایم غیر عمد و مالی در پویش کریمانه ارائه نمود و در پایان با تقدیم حکم آزادی ۱۴ نفر از این محکومان به صورت نمادین توسط دکتر عتباتی این آیین به کار خود خاتمه داد.

از اتفاقات معنوی این آیین حضور خادمین حرم مطهر رضوی زیرسایه خورشید به همراه پرچم مقدس ثامن الحجج و مداحی یکی از خادمین در این آیین بود که صفای دل‌های حاضرین شد.

در پویش کریمانه که از عید فطر امسال شروع شده است در مرحله اول ۸۶ و در مرحله دوم ۲۴۱ مددجوی نیازمند جرایم غیر عمد زندان‌های استان از زندان آزاد شدند و این آزادی‌ها تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

مراسم آزادی زندانیان با حضور رئیس کل دادگستری استان، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و جمعی از خیرین و مردم نیک سیرت در محل مسجد امام خمینی (ره) گلباد ارومیه برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.