سیزدهمین جشنواره کتابخوانی در قالب‌ها و رشته‌های مختلف کتابخوانی و هنری در آذربایجان غربی آغاز شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ و معارف ائمه معصومین (ع) و آموزه‌های آن به ویژه فرهنگّ منور رضوی، گسترش فعالیت‌های کتابخوانی و مطالعه کتاب‌های مرتبط با سیره پاک حضرت محمد (ص) و حضرت امام رضا (ع)، شناسایی و معرفی کتاب‌های فاخر مرتبط با فرهنگ و سیره اهل بیت (ع) از طریق انتشار گسترده این آثار و تولید محتوای ادبی و هنری کتاب محور ناظر به فرهنگ معصومین (ع) در فضای فرهنگی جامعه در آذربایجان غربی دبیرخانه سیزدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان راه اندازی شد.

خدیجه معصومی با بیان اینکه جشنواره در ۳ بخش فردی، خانوادگی و گروهی به شیوه الکترونیک ویژه چهار گروه سنی خردسال، کودک، نوجوان و بزرگسال برگزار می شود گفت: شرکت کنندگان در دو قالب کتابخوانی و هنری می‌توانند به رقابت بپردازند.

وی ادامه داد: قالب کتابخوانی شامل رشته‌های قصه گویی، معرفی کتاب، خوانش بخش‌هایی از کتاب و چهارگزینه‌ای است و در قالب هنری نیز امکان شرکت در رشته‌های هنر‌های تجسمی، دست سازه، داستان و شعر، هنر‌های دیجیتال وجود دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی با بیان اینکه این جشنواره تا یکم آذرماه ۱۴۰۳ ادامه دارد گفت: علاقه‌مندان می توانند برای شرکت در جشنواره و ارسال آثار به سامانه مسابقات الکترونیک کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به نشانی www.ketabkhooon.ir مراجعه نمایند.

معصومی می گوید: همچنین ۹ کتاب ویژه چهار گروه جهت شرکت در جشنواره معرفی شده است که دسترسی به نسخه الکترونیک این کتاب‌ها در سامانه مسابقات امکانپذیر است و شماره تلفن ۰۴۴۳۳۴۸۷۴۳۳ در آذربایجان غربی جهت پاسخگویی به سؤالات در دسترس می‌باشد. 

وی تصریح کرد: پس از اتمام جشنواره و بررسی و داوری آثار، از برگزیدگان در سه سطح ملی، استانی و کتابخانه‌ای همراه با جوایز نقدی و لوح تقدیر در هر رشته در بخش‌های فردی، گروهی و خانوادگی تقدیر خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.