در اجرای طرح «آفتاب کتاب» ۹۰۰ برنامه فرهنگی ترویجی کتاب محور در کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی اجرا شد .

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت و در راستای دومین دوره طرح «آفتاب کتاب»، ۹۰۰ برنامه فرهنگی ترویجی کتاب محور در کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی در تابستان ۱۴۰۳ برگزار شد.

خدیجه معصومی ادامه داد: این برنامه ها، شامل نقد کتاب، نمایشنامه‌خوانی، قصه‌گویی، شعرخوانی، جلسات محافل ادبی، بازی‌های خلاق، آموزش تفکر فلسفی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه گروه سنی کودک، نوجوان و بزرگسال با حضور اساتید و مربیان مجرب و متخصص در تابستان ۱۴۰۳ برگزار شد.

وی افزود: با اجرای این طرح که ۵۰ کتابخانه عمومی در ۱۷ شهرستان، در آن مشارکت داشتند؛ بیش از ۴۰۰ کارگاه آموزشی با موضوعات مختلف از قبیل کسب و کار، شیوه‌های شاد زیستن، ازدواج موفق، کلاس‌های هنری، آشنایی با قرآن و .. در بیش از ۶ هزار ساعت برای ۵ هزار نفر اجرا شد که ماحصل تعدادی از این کارگاه‌ها به برپایی نمایشگاه‌های کسب و کار منتهی شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی خاطر نشان کرد: هم چنین، بیش از ۳۰۰ برنامه ویژه کودکان و بیش از ۳۰ کارگاه و ویژه‌برنامه‌های مختلف برای گروه‌های خاص از جمله نابینایان، ناشنوایان، سالمندان ... در قالب این طرح اجرا شد. 

شایان ذکر است، دومین دوره مجموعه برنامه‌های فرهنگی-ترویجی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی با عنوان «آفتاب کتاب» با هدف غنی سازی اوقات فراغت و ترویج کتابخوانی در تابستان ۱۴۰۳ با محوریت توسعه فردی، مهارت افزایی و کسب و کار در آذربایجان‌غربی برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.