رئیس مرکز بهداشت شهرستان سلماس توصیه کرد: از ساعت ۹ تا ۱۶ با روش‌های ساده علمی خود را از مضرات پرتو خورشیدی محافظت کنید.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان سلماس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران  جوان اظهار کرد: با توجه به تغییرات اقلیمی و تابش پرتو‌های فرابنفش خورشید در حد بالاتر از معمول از ساعت ۹ تا ساعت ۱۶ عصر روش‌های ساده علمی محافطت از مضرات آن باید رعایت گردد.

دکتر روشنک مرحمتی افزود: استفاده از کلاه لبه دار، عینک آفتابی استاندارد، مصرف کرم‌های ضدآفتاب با SPF بالاتر از ۳۰ و پوشیدن لباس‌های آستین بلند و شلوار‌های بلند، ایجاد تهویه مناسب و استفاده از سایه‌بان‌ها می‌تواند باعث شود میزان آسیب‌های ناشی از تابش فرابنفش کاهش یابد.

وی با بیان اینکه آب مروارید و سرطان پوست از عوارض تابش اشعه فرابنفش به شمار می‌روند، افزود: مردم باید توجه داشته باشند که ابتلا به این بیمار‌ی‌ها در صورت مواجهه بسیار طولانی‌مدت با نور خورشید و اشعه فرابنفش رخ می‌دهد و صرفا چندساعت در معرض نور آفتاب قرار گرفتن باعث ابتلا به این بیماری‌ها نمی‌شود.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان سلماس گفت: کارگران محیط‌های باز در معرض تابش بیشتر نور خورشید هستند و کارفرمایان باید شرایط را فراهم کنند تا افراد شاغل در محیط‌های باز کمتر در معرض نور خورشید قرار بگیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.