برگزاری آیین بزرگداشت مرید محمدی در شهرکرد

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: آیین بزرگداشت استاد مرید محمدی گهرویی از شاعران نام‌آشنای این استان در قالب قرارگاه شهید آوینی در شهرکرد برگزار می‌شود.

حجت‌الله شیروانی اظهار داشت: این آیین ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه فردا چهارشنبه ۳۰ خردادماه در فرهنگسرای بزرگ شهرکرد برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه پاسداشت مفاخر استانی و ملی از جمله رویکرد‌های اصلی مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای هویت‌بخشی و معرفی هرچه بهتر چهره‌های اثرگذار در حوزه‌های مختلف است، افزود: قرار است در برنامه بزرگداشت مرید محمدی از پوستر جایزه‌ایی ادبی به نام این شاعر فرهیخته نیز رونمایی شود.

وی سخنرانی استادان زبان و ادبیات پارسی پیرامون شعر و اندیشه مرید محمدی، شعرخوانی شاعران و خاطره‌گویی دوستان و پخش مستند کوتاه زندگی ادبی استاد مرید محمدی را نیز از دیگر بخش‌های اجرایی این آیین بزرگداشت برشمرد.

شیروانی یادآور شد: استاد مرید محمدی از جمله چهره‌های شناخته شده حوزه فرهنگ و ادب چهارمحال و بختیاری به شمار می‌رود که تلاش‌های بی‌وقفه‌اش در این حوزه موجب شد تا همواره از وی به عنوان شاعری توانمند، نویسنده‌ای خوش‌ذوق و ناشری فعال یاد شود.

وی بیان داشت: این استاد فرهیخته که زاده سال ۱۳۲۳ در گهرو از توابع شهرستان کیار است با فارغ‌التحصیلی از دانشگاه ابوریحان بیرونی تهران، سال‌ها در کسوت معلمی به حوزه آموزش‌وپرورش خدمت کرد و در کنار آموزش زبان و ادبیات فارسی، آثار پژوهشی متعددی را نیز از خود بر جای گذاشت.


بیشتر بخوانید


شیروانی تصریح کرد: استاد محمدی در ادامه فعالیت‌های فرهنگی‌اش در سال ۱۳۷۷ انتشاراتی را نیز با نام «مُرید» در شهرکرد بنا گذاشت و به این شکل، نقشی ارزنده در راستای چاپ و انتشار کتاب‌های ادبی و علمی ایفا نمود.

وی گفت: منظومه آسمان خون گریه کن، گزیده اشعار شعرای اندیمشک با عنوان فجر آوران خیبر، تصحیح کتاب مُلا زُلف علی کُرانی، سروده‌های بختیاری چوپی آواز، جمع‌آوری دیوان ش‍ی‍دا م‍ی‍رزا ع‍ب‍اس خ‍ان چ‍ه‍ارم‍ح‍ال‍ی ده‍ک‍ردی، مجموعه شعر گلبانگ سربلندی و دوستی شاید... از جمله آثار مکتوبی است که از استاد مرید محمدی به یادگار مانده است.

شیروانی افزود: سرپرستی گروه آموزشی زبان و ادبیات فارسی آموزش‌وپرورش چهارمحال و بختیاری، سرپرستی خانه جوان شهرداری شهرکرد، عضویت در بنیاد ایران‌شناسی شعبه چهارمحال و بختیاری، مشاور ادبی مدیرکل و سرپرست دفتر انجمن‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، عضو شورای شعر و موسیقی صداوسیمای چهارمحال و بختیاری و مدرس انجمن‌های ادبی و همچنین داور جشنواره‌های مختلف فرهنگی هم از فعالیت‌ها و مسئولیت‌های این فرهیخته فقید به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: سرانجام استاد مرید محمدی پس از سال‌ها تلاش و خدمت در حوزه فرهنگ و ادب، هشتم آبان ۱۴۰۲ بر اثر بیماری و در سن ۷۹ سالگی دار فانی را وداع گفت و پیکرش در قطعه نام‌آوران و هنرمندان آرامستان بهشت رحمت شهرکرد به خاک سپرده شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار